Вривайся в кіберспорт, Андрій «Хео» Яценко

Добавлено: 01.08.2019 - 21:56 Автор: Vegas

Автор: 

Сьогодні гостем нашої рубрики стане представник старшого покоління — Андрій Xeo Яценко! Поговоримо про те, як потрапити на роботу в так званий “бекграунд” кіберспорту, і наскільки це цікаво.

IMG_2431

Отже привіт! Перейдемо одразу до справи. Для того, щоб привабити читачів розкажи, будь ласка, яка середня зарплата в кіберспорті? І чи є саме зарплата основним фактором, який приваблює працювати в кіберспорті?

Я так розумію, що справа йде про зарплати в Україні та серед працівників кіберспортивної сфери, не гравців. Не думаю, що є таке поняття, як “середня зарплата в кіберспорті”, але залежно від кваліфікації та компанії, я б оцінив середину десь у 400-1200$. Звісно, на керівних позиціях та у старших спеціалістів зарплата більше. Хочу зауважити, що більшість вакансій зосереджена у Києві, а їх кількість досить обмежена, тому я б не сказав, що зарплата є основним фактором, який приваблює працювати в кіберспорті. 

 Зараз ти є співзасновником маркетингового агентства Sidequest.gg, а раніше працював і в NAVI, і був проект-менеджером ESL. Який спектр професій задіяно в роботі вищеперелічених агенств?

Na`Vi — це кіберспортивна команда, що складається з гравців, менеджерів, тренерів, керівників з одного боку, а з іншого — це повноцінне маркетинг-агентство повного циклу. Тобто тут є і маркетологи, акаунт і SMM менеджери, редактори, дизайнери, відеографи, ведучі-інтерв’юери і т.д.

Щодо ESL, то це насамперед турнірний організатор. Це означає, що тут задіяно багато керівників проектів, івент-менеджерів, акаунтів, сейлз-менеджерів, IT-спеціалістів, логістів, юристів, теле/аудіо-інженерів, 3D дизайнерів, фахівців з планування та спорудження сценічних конструкцій, режисерів та продюсерів. В ESL також є свій маркетинг відділ, бізнес-девелопмент, YouTube партнерка та багато iнших департаментів, тому перелік професій майже невичерпний.

Sidequest — це невеличке креативне агентство, тут немає такого переліку професій, як у вищезазначених компаній, то ж наші менеджери проектів виконують одразу декілька різних функцій, в залежності від клієнта та необхідних задач.

 Який потрібно мати стаж роботи для того, щоб влаштуватись у відому кіберспортивну організацію? І чи завжди саме стаж роботи впливає на прийом? Які взагалі ключові фактори по відбору персоналу?

В першу чергу впливають професійні навички та вміння. Навіть якщо в тебе немає великого стажу в кіберспорті, але ти гарний спеціаліст та тобі подобається індустрія і ти швидко вчишся, то в тебе є всі шанси отримати роботу в цих компаніях. Але, звісно, якщо ти до цього працював у інших кіберспортивних компаніях, у тебе є портфоліо та позитивні відгуки — то твої шанси та умови працевлаштування зростають. Думаю, що ключовими факторами є, по-перше, експертиза у своїй галузі (маркетинг, проджект-менеджмент, IT, юриспруденція, і т.п.), а по-друге — стресостійкість та вміння дуже швидко вчитися. Також неодмінно стануть у нагоді професійні рекомендації. У ESL я прийшов завдяки рекомендації Олександра Кохановського (засновник Na`Vi), а я сам радив багатьох інших людей, котрі зараз працюють у різних кіберспортивних компаніях в Україні та закордоном.

 Я за професією економіст. Дуже добре розбираюсь в професії, маю стаж роботи та в цілому маю голову на плечах, але завжди мріяв про роботу в кіберспотивній індустрії. Як мені себе тут реалізувати і чи є можливість реалізуватись в кіберспорті іншим ендемічним професіям, таким як юристи, бухгалтери, і т.п.?

Так, звісно. Зараз дуже багато кіберспортивних компаній набирають як раз “класичних” фахівців, які добре розуміються у своїй сфері та можуть налагодити правильні робочі процеси. Куди легше навчити спеціаліста специфіки кіберспорту, аніж ентузіаста-геймера зробити першокласним експертом. А якщо спеціаліст уже “в темі” і має якийсь досвід та розуміння індустрії — то це стане величезним плюсом в роботі.

 Мабуть, найбільше поняття, яке пов’язано зі словом “кадри” — це плинність кадрів. Можеш назвати хоча би приблизно наскільки довго затримуються люди на посаді?

Це все залежить від кадрової політики компанії та стратегії у цілому. Чим більша компанія — тим менше у неї коефіцієнт плинності кадрів. Взагалі багато компаній все частіше практикують підписання контракту строком від 1 року з подальшим продовженням.

 Які взагалі бачиш перспективи розвитку ринку праці в кіберспорті?

Буде приходити все більше спеціалістів із “класичних” сфер, операційні процеси компаній будуть все більше оптимізовані, індустрія у цілому стане більш професійною з меншою кількістю аматорів.

 Як вважаєш, ким важче працювати — коментатором\аналітиком чи бухгалтером\маркетологом?

Думаю, що у всіх вищезгаданих професіях є ті чи інші складнощі. Також дуже залежить від людини та талантів. Звісно, у нас є приклади відомих аналітиків/економістів, але це більш окремі випадки. У когось виходить краще щось одне, а хтось талановитий настільки, щоб опанувати одразу декілька різних професій.

 Скільки людей налічує штат кіберспортивної організації чи агенства в середньому? 

В залежності від розміру організації чи агентства це може бути від 5-6 людей до декількох десятків. 

Наскільки важливіше працювати та при цьому фізично знаходитись в компанії, ніж працювати віддалено? Знаю, що ви і самі починали свій шлях в NaVi саме з роботи “на удальонці”. Тому які плюси та мінуси роботи з дому, та яким категоріям працівників це може підійти?

Я працював віддалено у Natus Vincere трохи менше року, після чого більше 4 років працював у офісі. Якщо говорити про себе, то робота в офісі більш продуктивніша тим, що деякі питання ти можеш вирішити за лічені хвилини. Також неможливо не переоцінити особисте спілкування та загальні збори, на яких є можливість ефективно обговорити ті чи інші теми. Але я ніколи не відкидаю того факту, що в мене ще є багатий досвід роботи “на удальонці”, так що я зможу ефективно працювати у будь якому форматі.  

Ну і наостанок — який твій власний секрет успіху, і що саме ти можеш порадити для того, щоб знайти роботу в кіберспорті?

Незалежно від сфери діяльності, можу порадити постійно удосконалювати свої професійні та особисті навички, слідкувати за трендами індустрії та кращими кейсами, вчитися новому, спілкуватися та особисто знайомитися з експертами.

Перший матерiал проекту: Вривайся в кіберспорт. Ярослав «Tekcac» Петрушин
Власний телеграм канал автора: «Джагернаут в шароварах»