Мой кабинет

Для активации аккаунта, перейдите по ссылке, отправленной на Ваш электронный адрес

При изменении почты на Ваш текущий адрес будет отправлено письмо для подтверждения изменения.
Новый адрес не будет активирован до подтверждения со старого адреса.
Выйти

Інтерв’ю ESportsBattle з гравцями збірної України з кібербаскетболу та президентом UCBF про FIBA OPEN III та розвиток кібербаскетболу в Україні.

Організатори найбільшої кіберспортивної платформи в Україні ESportsBattle поспілкувалися з гравцями збірної України з кібербаскетболу і зі співзасновником та президентом Федерації Кібербаскетболу України Максимом Утєхіним про участь та результати команди в міжнародному турнірі FIBA ESPORTS OPEN III, а також про майбутнє та розвиток кібербаскетболу в Україні.

Кібербаскетбол менш популярний за інші кіберспортивні дисципліни. Така ситуація тільки в країнах СНД?

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець EsportsBattle:

Так, насправді аудиторія кібербаскетболу не така велика як в інших дисциплінах. Але насправді в країнах СНД є свої ліги та дуже непогані команди. На жаль кібербаскетбол не може конкурувати з FIFA, але в нас є своя аудитория яка з часом буде збільшуватись.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter:

Кібербаскетбол повільно набирає обертів, але це не тільки у нас в країні так. Всі кібердисципліни розвиваються, в усі починають інвестувати, зокрема і в кібербаскетбол.

Щодо інвестицій, яка ситуація з інвестиціями в кібербаскетбол в Україні?

Максим Утєхін — президент UCBF:

Інвестиції є, але в Україні з баскетболом не все так просто.

Більшість світових турнірів проводяться за підтримки беттинг-компаній, але наша законодавча база поки не дає таких можливостей. NBA 2К досить строго контролює усі дозволи та монетизацію. Ми намагаємось розвивати кібербаскетбольний рух та розповсюджувати інформацію, але зустрічаємо в себе на шляху певні труднощі. Наприклад, ми граємо на консолях, але сьогодні це не дуже популярна платформа. Якщо б ми грали на ПК, було б на 50% легше.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA — Point Guard, гравець EsportsBattle:

Щодо інвестицій у кібербаскетбол в Україні — у нас із цим тяжко. Ми можемо перейняти міжнародний досвід, наприклад, в США колишні гравці NBA виступають спонсорами кібербаскетбольних команд.

На мій погляд, ви відмінно виступили на турнірі Fiba eSports Open lll. Як ви самі оцінюєте свою гру? Чи задоволені ви результатом? Що, на вашу думку, стало основною проблемою і завадило пройти далі в турнірній сітці?

Микита Кодимський — JakkerDark — Shooting Guard:

Спочатку був проведений відбірковий турнір, за його підсумками з найсильніших гравців була сформована наша збірна. Після турніру у нас залишалося близько трьох тижнів для тренувань.

Зараз ми підійшли до підготовки більш професійно, і досить багато тренувалися, але, на жаль, нам не вистачило досвіду. З огляду на ці фактори і на те, що половина складу освоювала нові позиції і нові механіки гри, я вважаю, що ми впоралися дуже добре.

Варто також сказати, що ми грали проти найсильніших команд цього чемпіонату — Росії і Латвії, які зустрілися в фіналі, і, я думаю, що ми проявили себе прекрасно. За цей проміжок часу і за таких умов ми показали кращий варіант, який можна було показати.

В’ячеслав Самойленко — And1st3pback_tr3 — Small Forward

Ми показали досить непоганий рівень. Хлопці, які зібралися в збірній, дуже сильні в індивідуальних навичках, але нам не вистачило кілька запасних геймпланів. Це все змушує замислитись про те, як нам вирости як команді.

Проти вас виступали досить сильні суперники. З якою з команд було грати складніше, чому? З якою командою було грати цікавіше, чому?

Олександр Кічкайло — UCBF2k — Power Forward:

Найсильнішою та найцікавішою командою супротивників стала команда Росії. Вони рухалися набагато крутіше, більш злагоджено та ефективно, на відміну від будь-яких інших команд, з якими ми зустрічалися до чемпіонату.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter:

Я знаю практично всіх гравців. Середній вік гравців збірної Росії становить 17-18 років, і кібербаскетбол є їхнім основним грошовим доходом, тому хлопці грають дуже багато і дуже добре знають механіку гри, анімації, що дозволяє їм робити деякі речі наперед.

Крім того, у них хороша зіграність — збірна була зібрана з двох команд, відповідно між ними вже була якась хімія, певний стиль гри. У нас п’ять різних гравців, з різними поняттями і різним стилем гри. Супротивники ж поєднали досвід, навички і зіграність. Я знаю цих хлопців, вони добре грають й справедливо забрали перше місце.

Ви взяли собі на озброєння якісь фішки / тактики / стратегії, які використовували інші команди? Які?

Микита Хорошавин — SERG_FOX — Point Guard:

Я побачив божевільний захист і у Російської команди, і у Латвійської. У них якась інстинктивна ротація. Ці команди настільки злагоджено грають в захисті, що просто не дають дихати гравцям нападу. Якщо Росія просто добре змінюється, то Латвія робить даблтім гравців, особливо розігруючого, що дуже сильно заважає при будуванні атаки. Під час даблтіма повинен просідати захисний лад команди, але у Латвії він не просідав взагалі, і вони могли вчасно замінитися — один гравець міг зайняти таку позицію, що закривав собою відразу двох відкритих гравців і перехоплював пас, якщо м’яч йшов комусь із них.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter:

Потрібно дотримуватися ме́ти (найбільш ефективна стратегія, обумовлена поточним балансом гри). Зараз, це гра в двох розвідних. Якщо душать одного, а у нас Fox’а задушили сильно, то потрібен другий гравець, який може розводити м’яч. Якщо ти потрапляєш проти серйозного захисту, то один гравець не може розвести м’яч. Практично всі хороші збірні це робили. У нас, на жаль, такої можливості не було, ми грали через 4-го шутера. Можна виграти і без ме́ти, але для цього рівень скіла і награність повинні бути на дуже високому рівні, тому простіше використовувати те, що вже працює.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle:

Чужого нам не треба!
Хочеться знайти свою гру, і не бути схожими на когось.

Будь-які змагання — стрес, а тим більше, коли в турнірі бере участь така велика кількість команд. Як справляєтеся зі стресом? Чи мав місце стрес під час змагань?

В’ячеслав Самойленко — And1st3pback_tr3 — Small Forward:

У мене хвилювання не було. Я знав до чого ми готуємося, яка перед нами стоїть задача, і в які рамки потрібно вкластися. У нас з’явився хороший малюнок гри і є зростання. Ми показали досить непоганий рівень. На перший план виходять більш технічні моменти: у мене не найкращий інтернет і мені доводилося їздити грати до мого батька, що зовсім незручно. Тому для мене дизмораль може дати тільки якийсь технічний момент. У команді була відмінна атмосфера.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter:

У кібербаскеті зараз така тенденція — середній термін життя команди 3-4 місяці. Загалом це відбувається через внутрішні конфлікти або розбіжностей в команді. Тут я дуже здивований нашою збірною. Не було такого, щоб хтось тикав пальцями на помилки і не було жорсткої дизморалі в команді. Ми повинні один одного мотивувати і бути відповідальними за помилки. Були розмови на підвищених тонах, але як без цього? В іншому все було в рамках здорового спілкування та конструктивної критики.

Олександр Кічкайло — UCBF2k — Power Forward:

Нормально ми реагуємо.

Всі дорослі і адекватні люди, тому не було ніяких проблем.

Максим Утєхін — президент UCBF:

Звісно, були моменти, коли ми налаштовували гру, рухи. Ми чули, як скрипіли джойстики та кнопки в руках у пацанів, і нерви були. Питань найбільше було до Микити Хорошавіна, тому що від нього вимагалося найбільше ігрової концентрації, і на нього ми насідали максимально. У нас було всього три тижні на підготовку, в один з яких Микита і Сем прокачували своїх персонажів під команду. Ми їх чекали і вони були під нашим щоденним тиском, і незрозуміло взагалі як вони це пережили.

Микита Хорошавин — SERG_FOX — Point Guard:

Всі, хто прокачував персонажів, проводили в грі мінімум по 12 годин на день. Вранці снідали і відразу сідали грати, щоб встигнути до турніру. Увечері ще загальне тренування, що тривало 4 години.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle

Стресу точно не було. Хвилювання — так. Але це нормально, хочеться показати гарний результат і дістатися поставленої мети.

Микита Кодимський — JakkerDark — Shooting Guard:

Я вчуся дистанційно — у мене на компі пари, на телевізорі гра. Зараз у мене жорсткий ретрит, тому що весь свій вільний час я присвячував грі. Прокачування персонажів — це було дуже важко.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter:

Повертаючись до питання про наш виступ, хочу сказати, що дуже пишаюся хлопцями. Я досить давно перебуваю в змагальній темі, і знаю, що напрацювати командну хімію дуже важко. Мало того, що хлопцям довелося прокачувати нових гравців, для них це ще й нові позиції. Російські гравці грають на своїх позиціях більше року, нашим хлопцям довелося перебудовуватися — це непросто. Можливо, ми показали не дуже добрий рівень, але з огляду на всі обставини, все що нам довелося подолати за три тижні — ми зробили максимум, який можна було вичавити. Краще ми не могли зіграти. Дати нам рік-два, різниця буде на обличчя. З максимальною концентрацією я можу грати годину, після години вона знижується. Той факт, що хлопці грали по 12-13 годин на день, це просто подвиг.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA —  Point Guard, гравець ESportsBattle:

Загалом спокійно, але буває.

Спокійно реагую, так як в наступному моменті можу зробити таку саму помилку.

Є серед вас хтось, хто заробляє чисто кібербаскетом?

Максим Утєхін — президент UCBF:

Тут немає нікого, хто заробляє чисто баскетболом. Це професіонали і досвідчені хлопці, але на даний момент це більше любов до кібербаскетболу, ніж заробіток, який може бути в перспективі, як в країнах з більш розвиненою культурою кіберспорту.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA —  Point Guard, гравець ESportsBattle:

Наразі немає, але незабаром це стане основним заробітком.

Наскільки важко поєднувати основну роботу і тренування?

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter:

Думаю, у всіх по-різному. Я неодружений, наприклад, і інші захоплення вставляю в тренувальний графік. Коли був одружений, було, звісно, важче поєднувати.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA —  Point Guard, гравець ESportsBattle:

Для мене було складно, на тренування треба багато часу.

Максим Утєхін — президент UCBF:

У Сема маленька дочка. Він тримав її на руках і грав матч, товариські ігри перед турніром.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle:

Зовсім не важко, головне правильно використовувати свій вільний час

Наскільки турнір FIBA Open III масштабний, та наскільки він котується в світі?

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter:

Топові гравці вже не сильно хваляться, що вони грали в FIBA, але, тим не менше, всі країни беруть в ньому участь. Зараз не так багато всесвітніх альтернатив. На першій FIBA було 17 команд, на другій 30, на третій — вже 60. Видно, що люди прагнуть брати участь в цьому турнірі.

Максим Утєхін — президент UCBF:

Перед нами зараз сидять перші гравці в Україні, які мають ліцензію FIBA ​​— це рівень професійного кібербаскетболіста. Наскільки це серйозно чи несерйозно, але у мене, наприклад, ліцензії немає, а я хотів би її мати.

Чим цінна участь в турнірі для команди і кіберспорту в Україні?

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter:

Є певна гордість представляти країну, неважливо виграв ти чи програв. Всі грають в NBA 2К, але не всі можуть сказати, що «я представляв країну». Для багатьох це звучить смішно — «ааа, кібербаскетбол, це все іграшки», але через 10 років це не буде «іграшка» — киберспортсменів будуть дивитися, як професійних спортсменів. І коли ти скажеш «я здобув першу перемогу своїй країні» — це буде щось значити. Думаю, що далі багато хороших гравців будуть підтягуватися до офіційного руху. Я відчуваю, що багато людей вже починають думати «я теж хочу, щоб мене показували по телевізору. Я хочу почути, що про мене кажуть коментатори, як на мене відреагували глядачі». Тенденція така, що люди починають сприймати змагання серйозніше і хочуть брати участь. Тому для мене представляти збірну України — це дуже приємний момент.

Максим Утєхін — президент UCBF:

Ми дуже добре подружилися з FIBA ​​та Українською Федерацією Баскетболу.

У FIBA ​​є вимога, щоб будь-яка організація, яка просуває кібербаскетбол має бути пов’язана з основною федерацією, яка в подальшому верифікує всіх гравців. Ми не можемо брати участь в турнірі без материнського спорту — баскетболу. Ми спілкуємося з FIBA ​​та даємо можливість великому баскетболу сказати «привіт» одне одному і для нас це дуже добре, тому що ми інтегруємося в європейське середовище кіберспорту.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle:

Участь збірної України цінна, на мій погляд, перш за все тим, що ми створюємо певний бренд на світовій арені кібербаскетболу.

Ваші плани на майбутнє. Чи буде існувати збірна в такому ж складі? Які турніри плануєте грати наступними?

Максим Утєхін — президент UCBF:

Хлопці грають в різних командах, і якщо вийде зібрати збірну в тому ж ростері, це буде добре. До наступного чемпіонату світу цей склад офіційно є збірною України. Якщо у нас буде якась зустріч, ми будемо збирати цей склад.

В’ячеслав Самойленко — And1st3pback_tr3 — Small Forward:

Нам є куди рости і для цього у нас є всі необхідні умови. Кожен знає свою справу. Потрібно збиратися пару разів на тиждень, обговорювати потрібні нам білди, кого додати в команду. Я вважаю, що ми зробили крок, який дає нам грунт, щоб рухатися в майбутнє. Елемент, який нам би дуже сильно допоміг — це наявність Суперліги, тому що була б зовсім інша конкуренція.

Що може допомогти розвитку кібербаскета в СНД?

В’ячеслав Самойленко — And1st3pback_tr3 — Small Forward:

Онлайн турніри і наявність оффлайн залів з ігровими консолями. Дуже багато людей, які хочуть грати, але у них немає на чому.

Дмитро Чурюмов — креативный директор UCBF:

Більше турнірів в різних режимах. Play Now буде легше для нових гравців, тому що Pro-Am — більш професійні режими, на які потрібно більше часу. На кожному турнірі ми бачимо нові обличчя, і це круто.

Максим Утєхін — президент UCBF:

Чим більше турнірів, тим більше змагальних можливостей, і тим більше хороших гравців. Ми організовуємо власні турніри, але не проти інших організацій, які будуть популяризувати цей напрямок у кіберспорті.

Микита Хорошавин — SERG_FOX — Point Guard:

Я вважаю, що вже пройдено довгий шлях. Рух в Україні виник тільки рік тому, в травні. А сьогодні Україна відіграла вже три турніри від FIBA, багато турнірів пройшло під егідою ФБУ. У всякому разі, є куди зростати, і ми будемо це робити.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle:

Медіа підтримка та популяризація самої гри серед школярів та студентів. Постійні турнірі та івенти.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA —  Point Guard, гравець:

В нас вже є підтримка великого баскетболу. Потрібні постійні турніри івенти змагання, публічні трансляції. Чим більше ми будемо популяризувати кіберспорт —  як рівну дисципліну звичайному спорту, тим швидше буде розвиватися, в тому числі, і кібербаскетбол.

Ви всі самоучки, як ви ставитеся до академій і навчання кібердісціплінам?

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter:

Всі йдуть в профі через любов до відеоігор. Спочатку це захоплення. Пізніше, коли людина починає відчувати свої навички, свої переваги, вона починає думати: «може я можу в турнірах брати участь, може я можу за збірну зіграти». Я думаю, людям буде цікаво, щоб їх навчали, вже коли вони самі інтегруються у гру і розберуться. Знаю, що більшість людей, які грають серйозно, починали по фану. Після цього вони зрозуміли, що грають краще ніж інші і на такому рівні вони можуть вже самі тренувати.

Максим Утєхін — президент UCBF:

Людина, яка тренує, повинна бути авторитетом, психологом, другом. Ти повинен знати, до кого йдеш. Треба хотіти прийти до цієї людини, хотіти пограти з нею.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle:

Мені здається що кіберспортивні академії можуть значно підвищити рівень підготовки гравців.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter:

Я думаю, що у кіберспортивних академій є тенденція на розвиток у майбутньому. Зараз люди віддають дітей на великий теніс, тому що вважають, що в майбутньому це може принести якийсь профіт, гроші. В нашій країні батьки не відносяться до кіберспорту серйозно. В Європі, наприклад, все навпаки. Я граю з батьком з Нідерландів — йому 40 з чимось років. Його молодший син, якому 11 років, постійно грає. Я питаю: «Слухай, ти не думаєш, що це не дуже добре, що твій син постійно грає?». На що він мені відповів: «Йому це подобається, я хочу, щоб це заняття почало приносити йому гроші».

Скажи зараз своїм батькам, що ти хочеш заробляти граючи у відеоігри, тобі дадуть запотиличника і відправлять вчити уроки. В Європі люди вже говорять: «Я хочу допомогти своїй дитині розвиватися в цьому напрямку». Думаю, скоро наші батьки побачать в цьому майбутнє і будуть віддавати своїх дітей на кіберспортивні курси так само, як і на курси програмування. Просто кіберспорт ще не набрав потрібних обертів.

Куди йти, до кого звертатися, якщо я хочу почати свій шлях в кіберспорті?

Максим Утєхін — президент UCBF:

Слава Самойленко про це вже говорив: нам потрібно більше місць, де буде обладнання, як раніше були комп’ютерні клуби. Якщо ти хочеш тренуватися серйозно — тобі в будь-якому випадку потрібна консоль.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA —  Point Guard, гравець ESportsBattle:

Звичайно потрібно вчитися у професійних гравців. Одну з таких можливостей надає академія ESportsBattle.

Що хотіли б додати?

Максим Утєхін — президент UCBF:

Ми довго шукали слоган, щоб дати поняття того, що ми таке.

У підсумку прийшли до варіанту «Everyone can game».

ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ: Фінал наймасштабнішої української кіберфутбольної ліги ESportsBattle FL | Spring Qualifier відбудеться 15-16 травня

ESportsBattle — найбільша кіберспортивна платформа в Україні, яка включає матчі 24/7, кіберспортивну академію, національні турніри, а також ком’юніті гравців і фанатів esports.

Материалы по теме

Фінал наймасштабнішої української кіберфутбольної ліги ESportsBattle FL | Spring Qualifier відбудеться 15-16 травня

15-16 травня об 12:00 пройде фінал весняної кваліфікації першої національної кіберфутбольної ліги ESportsBattle | FOOTBALL LEAGUE 2020-2021.

Стали известны группы и распределение участников весенней квалификации ESportsBattle FOOTBALL LEAGUE

0

Президент Украинской ассоциации электронного футбола Владислав Шовковский и блогер Альберт Лалаян провели жеребьевку весенней квалификации ESportsBattle FOOTBALL LEAGUE, по итогам которой определятся группы финальной стадии турнира.

Esports Battle — в Киеве стартует лига, в которой даже аматоры могут зарабатывать деньги за игру и сделать киберспорт своей профессией

Талантливые игроки, которые мечтают стать профессионалами, чаще всего бросают свою мечту. Причинами может быть отсутствие возможности регулярно тренироваться, отсутствие поддержки спонсоров, отсутствие стабильной команды и прочее. Все это часто приводит к тому, что молодые игроки уходят из киберспорта во «взрослую жизнь» так и не осуществив мечту.  С появлением в Киеве профессиональной лиги Esports Battle ситуация наконец-то