Мой кабинет

Для активации аккаунта, перейдите по ссылке, отправленной на Ваш электронный адрес

При изменении почты на Ваш текущий адрес будет отправлено письмо для подтверждения изменения.
Новый адрес не будет активирован до подтверждения со старого адреса.
Выйти

Кілька років тому Fortnite з обох ніг увірвався у кіберспорт, зробивши спробу стати грою номер один і це йому майже вдалося.

Гра у свіжому та швидко набираючому популярності форматі королівської битви вирізнялася нереалістичною мультяшною графікою, надзвичайною динамікою та дуже цікавою механікою, що привернуло до неї увагу зовсім молодої аудиторії, яка хотіла спробувати щось інше, ніж традиційні шутери на кшталт CS:GO, де було складно пробитися через панування дорослих хлопців з багаторічним досвідом гри. 

Покоління Майнкрафта поринуло у Fortnite з головою, в Північний Америці гра взагалі стала номером один, а в Україні завоювала одне з провідних місць, збираючи на чисельних ланах сотні школярів, часто у супроводі батьків. 

Фактично гра заснувала новий кіберспортивний жанр — шутер для школярів, бо саме вони, на відміну від інших ігор, складали майже 100 відсотків аудиторії королівської битви. 

Швидку експансію розробник гри прискорював чисельними колабораціями з зірками спорту та естради, а також потужними вливаннями в розвиток кіберспорту Fortnite.

Так у 2019 році було проведено Fortnite World Cup Finals — турнір, який мав за мету побити рекорд Dota 2 за призовим фондом і зробити шутер грою номер один у світі кіберспорту. 30 мільйонів доларів було заявлено в якості призового фонду і це сколихнуло кіберспорт майже так само, як свого часу сколихнув кіберспорт перший The International, коли було анонсовано призовий фонд у 1,6 мільйона доларів США. 

Проте, того року Fortnite так і не вдалося стати номером один, бо TI9 зібрав понад 34 мільйона доларів і залишив за собою лідерство. Втім це не завадило молодій грі обійти головний турнір з Dota 2 за кількістю глядачів — на піку за Чемпіонатом Світу з Fortnite спостерігало феноменальні 2,3 мільйона глядачів в той час, як за дев’ятим TI дивилося на 370 тисяч менше. 

Загалом же у 2019 році у грі було розіграно феноменальні 78 мільйона доларів США — це найбільша сума призових, розіграна протягом року в одній дисципліні в історії кіберспорту. 

Пандемія COVID-19 внесла корективи у кіберспорт в усьому світі, проте, здається, що саме Fortnite зазнав найбільшої кризи. З початку епідемії підступного вірусу кіберспорт Fortnite впав у летаргічний сон. У 2020 всі турніри перекочували онлайн, а загальні призові знизилися у вісім разів. 

Перегляди турнірів дуже значно впали, найбільше глядачів збирали не турніри, а концерти зірок всередині гри, а от кіберспорт зі зникненням локальних подій став просто нецікавим. 

Здавалося б розробники гри вирішили забути про кіберспорт і гра все більше втрачала свій авторитет, як кіберспортивна дисципліна. 

Повернення Fortnine до популярних дисциплін кіберспорту відбулося буквально тиждень тому на Fortnite Champion Series: 2022 Invitational — турнірі, який можна вважати другим в історії Чемпіонатом Світу по цій грі. 

Не дивлячись на те, що цьогорічний турнір за призовим фондом був у 30 разів скромнішим за подію 2019 року і скоріше нагадував тестову спробу повернення, він показав головне — що Fortnite, як кіберспортивна дисципліна все ще живий. 

Вперше з 2019 року турнір проходив на лані, а його проведенням займався добре відомий шанувальникам CS:GO турнірний оператор BLAST

Чемпіонат Світу 2022 зібрав на піку 381 915 глядачів, що в кілька разів менше, ніж турнір 2019 року і став лише п’ятим за популярністю кіберспортивним змаганням в історії гри, проте всі побачили, що Fortnite все ще є кіберспортом. 

Стрімкий злет і вихід на пік у 2018-2019 роках, коли гра обігнала CS:GO та Dota 2, змінився стрімким падінням у прірву. Сьогодні кіберспортивний Fortnite далекий від своїх найкращих часів і дуже далекий від того, щоб претендувати на звання провідної дисципліни кіберспорту, проте проведений цього року у США Чемпіонат Світу показав, що розробники гри все ще небайдужі до кіберспорту, а глядачам і гравцям все ще цікава гра. 

У порівнянні з 2019 роком, коли Fortnine став другою за популярністю кіберспортивною дисципліною у світі після League of Legends, гра дуже багато втратила.

Сьогодні Fortnite не входить навіть у перший десяток провідних дисциплін кіберспорту, проте він все ще має велику аудиторію уболівальників і має певні шанси на повернення за однієї умови — якщо розробники гри будуть у цьому зацікавлені та докладуть певних зусиль. 

Читайте також: Усі Мейджори в історії CS:GO: команди-переможці, найтитулованіші гравці та країни

Материалы по теме

FaZe звільнили гравця через расистські висловлювання. Судячи з усього його кар’єру в якості професіонала закінчено

FaZe Clan вигнали професійного гравця зі свого складу з Fortnite за расистські висловлювання на стрімі. Під час гри гравець з ніком Cented сказав слово ні..р у груповому чаті. При чому це слово профі використав в якості привітання, скоріше за все він вирішив пошуткувати, але це обурило інших гравців. 

Team Liquid випустили колекцію мерчу в колаборації з Fortnite — це унікальний кейс в практиці кіберспорту

Поки в Україні всі грають в CS та інколи в Dota 2 Team Liquid зробили круту колаборацію з мегапопулярною грою Fortnite. Клуб випустив колекцію мерчу з атрибутикою гри де є все, від шкарпеток до килимка для мишки.

У Fortnite повертаються лани. Розробник гри анонсував «міні-чемпіонат» з призовим фондом 1 мільйон доларів

0

Те, що у CS:GO називають Мейджором та Чемпіонатом Світу у грі Fortnite розробники назвали міні-чемпіонатом на лані. Порівняння доречне тому, що на обох подіях однаковий призовий фонд 1 мільйон доларів США.