Мой кабинет

Для активации аккаунта, перейдите по ссылке, отправленной на Ваш электронный адрес

При изменении почты на Ваш текущий адрес будет отправлено письмо для подтверждения изменения.
Новый адрес не будет активирован до подтверждения со старого адреса.
Выйти

До десятої річниці CS:GO залишилися лічені дні, тому портал HLTV.org вирішив присвятити низку статей цій події та розповісти про основні віхи розвитку найпопулярнішого тактичного шутеру планети.

Пропонуємо вашій увазі переклад цих статей. Історія починається 2012 року.


На початку 2012 року фанатська база Counter-Strike розкололася: одна частина грала в майже десятирічну версію гри CS 1.6, а інша — у молодшого, але вже семирічного брата, CS:Source. Основна частина шанувальників Counter-Strike була надзвичайно лояльною до франшизи, проте нові ігри, такі як League of Legends, входили в моду, тож молодша аудиторія отримала сучасніші та привабливіші альтернативи застарілому шутеру від першої особи, через що відчувався застій у CS.

Тоді було докладено багато зусиль для об’єднання двох груп прихильників, головним чином через нову версію CSPromod, проекту спільноти, що містив елементи обох ігор. Проте прогрес у вдосконаленні Promod був повільним, тому він так і не набув популярності, не враховуючи хардкорних гравців, які сподівалися, що за ним буде майбутнє.

На горизонті з’явилася нова гра франшизи Global Offensive, розробкою якого займалася стороння компанія Hidden Path Entertainment, але її підтримувала сама Valve. Спільнота вперше почула про нову гру в середині 2011 року, коли видавець із Сіетла повідомив, що CS:GO знаходиться в роботі, а вже наприкінці року нова гра була показана в шоу-матчі під час IEM6 Global Challenge New York 1.6 tournament. Незабаром після цього почалося закрите бета-тестування гри.

Досить сказати, що CS:GO була дуже поганою, коли побачила світ. Мляві рухи, туманні карти, і звуки, розташування яких важко було визначити, були одними з основних проблем. Це все ще була бета-версія, а до офіційного запуску залишилося більш ніж півроку, але спочатку CS:GO не вразив спільноту і не надав впевненості, що це та гра, яку всі підтримають і яка приверне нову аудиторію. Над майбутнім франшизи нависла невизначеність і не можна було не задаватися питанням, а чи Global Offensive не розділить сцену ще більше?

У першій половині 2012 року деякі турніри все ще проводилися в обох іграх одразу. Команда VeryGames, побудована навколо Кевіна ⁠Ex6TenZ⁠ Друланса продовжувала своє домінування у Source, тоді як fnatic, зробивши мікс у якому грали karrigan⁠ і Xizt,⁠ були найкращими у  CS 1.6. Але до середини року деякі з найбільших організаторів повністю або частково зійшли зі сцени. Турніри, які на той час вважалися «великою трійкою» в Counter-Strike 1.6, і які були еквівалантні нинішнім турнірам рівня Majors — IEM, WCG та ESWC — були скасовані протягом місяця.

На той момент не було очевидним, що вони перейдуть на CS:GO. ESWC був єдиним великим організатором з 1.6, який оголосив про підтримку нової гри, тоді як ESL проводив лише щотижневі онлайн-кубки, а інші ще нічого не казали. Ще один зі старих турнірних організаторів, DreamHack, все ще планував провести турніри з CS 1.6 у Валенсії та Бухаресті у другій половині року.

Тоді стало зрозумілим, що деякі гравці вагаються щодо переходу, бо в CS 1.6 все ще планувалися деякі події. Побачивши, що їхня гра переживає ще більший спад на найвищому рівні і вона більше схожа за механікою на CS:GO завдяки спорідненому рушію, першими почали переходити гравці у Source. 

Після офіційного запуску CS:GO першою командою з визначними іменами, яка оголосила про свою повну відданість новій грі, були Ninjas in Pyjamas. Команду було зібрано під старим культовим брендом. В ній поєдналися найкращі шведські таланти з CS 1.6, дует SK Gaming в особі Патріка ⁠f0rest⁠ Ліндберга та Крістофера ⁠GeT_RiGhT⁠ Алесунда, а також Xizt з fnatic, до яких приєдналися гравці у Source friberg та Fifflaren⁠.

Невдовзі у гру перейшли й інші гучні клуби, такі як VeryGames, які виграли майже все, що тільки можна було виграти у Source, а також  mousesports, mTw, Area 51 та ProGaming.TD.

Коли мова зайшла про інших важковаговиків CS 1.6, деякі з зірок мали сумніви щодо переходу у нову гру. fnatic і Natus Vincere, дві найкращі команди 2012 року, не поспішали, вони ніяк не могли визначитися, тоді як ESC — склад «Золотої п’ятірки» Віктора ⁠TaZ⁠ Войтаса та Філіпа NEO⁠ Кубскі — пробував грати в обидва варіанти гри на випадок, якщо CS:GO дійсно почне активно розвиватися.

Нова гра була випущена 21 серпня після місяців бета-тестування, і знадобився деякий час, перш ніж по ній почали регулярно з’являтися турніри. До цього моменту кілька відомих імен змагалися лише в щотижневих онлайн-кубках ESL Go4CSGO, перш ніж у Швеції відбувся перший невеликий локальний турнір під назвою SteelSeries GO, де грали Ninjas in Pyjamas, проте не було інших зірок.

Вперше великі команди зустрілися особисто на DreamHack у Валенсії через місяць після того, як організатори в останню хвилину прийняли рішення перенести ігри на CS:GO через відсутність реєстрацій на турнір з CS 1.6. Іспанська подія привабила VeryGames і Ninjas in Pyjamas – дві команди, які вважаються фаворитами ранньої епохи CS:GO. Французька команда мала великий досвід Source, а шведи мали серйозну вогневу міць з CS 1.6 що поєднувалася з досвідом деяких гравців у Source.

Як і очікувалося, два фаворити без особливих проблем пройшли через змагання, що складалися з команд Іспанії та Португалії, і зустрілися в довгоочікуваному Гранд Фіналі. Це був перший з багатьох вирішальних матчів за титул між ними. Ninjas in Pyjamas перемогли королів Source, започаткувавши найперше суперництво між командами у Global Offensive.

У жовтні того року змагання з CS:GO були ще мізерні, бо проводилися останні турніри з Counter-Strike 1.6. Тим часом розробники представили два важливі оновлення для гри — перше — довгоочікувана система підбору матчів (наразі проста без рангів), а друге — GOTV. Це були важливі елементи, яких так не вистачало грі в той час, коли вона намагалася перевершити за онлайном показники Steam своїх попередників Source та CS 1.6.

Також важливо, що тоді організатори турнірів об’єдналися, щоб сформувати єдиний формат правил, узгодити маппул та вирішити важливу проблему з коктейлями молотова: тоді вони були надто ефективними для того, щоб зупиняти атаку суперників. Молотов мав ефект уповільнення руху та його не можна було загасити,  що давало величезну перевагу у деяких локаціях, наприклад на банані на inferno. В патчі, який вийшов у листопаді це змінили, а до того, попри критику, ТО дозволили використовувати молотов на турнірах. 

Тим часом сцена CS:GO повільно зростала, оскільки постійно з’являлися нові команди такі як CPH Wolves, Virtus.pro, німецька MOUZ та Польські джагернаути ESC.

Більшість із вищезазначених команд вперше зіграли на лані на ESWC у листопаді, але, попри їх намагання, перемогли Ninjas in Pyjamas та VeryGames, які влаштували другий гранд-фінал між титанами поспіль. Цього разу команда Ex6TenZ була ближча до перемоги у шведів, але ще один титул дістався Ninjas in Pyjamas, вони домінували, а четверо їхніх гравців потрапили до семи найкращих.

Перший рік завершилося п’ятьма міжнародними подіями, наймасштабнішою з яких став DreamHack Winter, у якому взяли участь 16 команд і де було розіграно найбільший на той час призовий  у 45 000 доларів США. Серед нових команд у грі була fnatic, яка нарешті вступила в бій після переходу з CS 1.6. Незважаючи на свою майстерність у попередній грі, їм було важко проявити себе, коли вони стикнулися в групі з Ninjas in Pyjamas та mousesports.

Команда RattlesnK почала робити собі ім’я, як новий суперник домінуючим шведам, двічі за DreamHack загрожуючи їхній серії виграних матчів – у групах та у півфіналі. Попри те, що дві карти пройшли повну дистанцію, Ninjas in Pyjamas знову зібралися і дійшли до Гранд Фіналу без поразок де зустрітися ні з ким іншим, як з VeryGames. GeT_RiGhT і компанія розгромили своїх суперників у найбільш односторонньому з Гранд Фіналів, що було зіграно між двома командами за весь час. 

Ця історія повторилася знову на AMD Sapphire Invitational буквально через тиждень. NIP, як ніколи виглядали нездоланним у Празі, йдучи до свого п’ятого титулу на LAN поспіль і четвертого, який вони виграли у своїх візаві на чолі з Ex6TenZ.

Це суперництво припинилося у 2013 році, бо DreamHack Winter була останньою подією для VeryGames у 2012 році, тоді як у Ninjas in Pyjamas було ще дві перемоги. THOR Open у Стокгольмі був першим змаганням виключно регіонального характеру, у якому Natu та ⁠allu⁠ кинули виклик непереможній команді з CS:GO у великому фіналі, але безрезультатно і Ninjas in Pyjamas здобули свій шостий титул. Сьомий вони здобули наступного тижня на NorthCon у Німеччині — це була демонстрація чистої сили, у якій шведи програвали в середньому лише по чотири раунди на 10 картах, зіткнувшись у Гранд Фіналі з ESC.

Поляки на чолі з TaZ і NEO програли, але компенсували це перемогою у Києві на SLTV StarSeries IV. Перемога над командою Річарда ⁠shox⁠ Папілона Imaginary і послідовні перемоги проти Virtus.pro принесли полякам  міжнародний титул у 2012 році, єдиний титул, який не забрали NIP, бо вони пропустили цю подію.

Ось і закінчився 2012 рік. Це був рік, який почався з лякаючої перспективи, що сцена Counter-Strike ще більше розколеться і занепаде, але він закінчився сподіваннями на краще майбутнє. Зрештою, більшість найвідоміших команд перейшли на нову гру і навіть NAVI, команда, яка найбільше вагалася, підключалася до загального тренду. Великій базі шанувальників CS все ще не подобалася нова версія гри, але це мало змінитися у 2013 році.

Оригінальна англомовна версія матеріалу.

Материалы по теме

RedBull випустили півторагодинний фільм про славетну історію кіберспорту CS:GO

RedBull випустили шикарний документальний фільм Memories of CS:GO, присвячений CS:GO. В півторагодинному кіно можна побачити чимало легенд епохи КСГО, почути від них цікаві історії і поринути в легендарне минуле улюбленої гри мільйонів.

RedBull випустять фільм в пам’ять по CS:GO

0

RedBull відомі своїми потужними та атмосферними відео зі світу спорту вирішили випустити відео, присвячене ері CS:GO. Фільм має вийти 26 березня і, судячи з трейлера, в ньому можна буде побачити чимало справжніх легенд, які зробили гру великою.

“Дякую, Valve, але йди до біса” – переклад статті Річарда Льюїса про помилки Valve, шахраїв та злочини ESL за час історії CS:GO

До завершення ери CS:GO найвідоміший в світі кіберспортивний журналіст підбив підсумки десятилітньої епохи Великої гри. Річард Льюїс в першу чергу закцентував увагу на проблемах гри, хижій поведінці турнірних операторів, шахраях, яки ганьбили гру роками і Valve, які закривали на це очі. Пропонуємо вашій увазі повний переклад матеріалу.

Сервіс Gamalitic підрахував, скільки мільярдів доларів Valve заробили на CS:GO

Аналітичний портал Gamalitic підрахував, скільки Valve заробили на Counter-Strike: Global Offensive. Методика підрахунку не надто прозора, тож ці цифри складно перевірити, проте від цього вони не стають менш цікавими.