Мой кабинет

Для активации аккаунта, перейдите по ссылке, отправленной на Ваш электронный адрес

При изменении почты на Ваш текущий адрес будет отправлено письмо для подтверждения изменения.
Новый адрес не будет активирован до подтверждения со старого адреса.
Выйти

Blizzard перевели свою MOBA Heroes of the Storm у розділ класичних ігор і це означає, що як бізнес для розробника гра втратила сенс і у майбутньому буде отримувати лише мінімальну підтримку, а про появу нових героїв, контенту, зміни у балансі вже не йдеться.

У офіційному зверненні Blizzard запевнили, що планів повністю закрити гру немає, але її подальше існування вже складно буде називати життям чи розвитком, воно буде нагадувати скоріше клінічну смерть. 

У червні Heroes of the Storm виповнилося сім років. Ця гра відрізняється справді унікальним ігровим процесом і поєднує легендарних персонажів із усіх ігрових всесвітів Blizzard. Навколо Heroes of the Storm згуртувалося одне з найбільш захоплених спільнот гравців по всьому світу, і ми маємо твердий намір продовжувати роботу, щоб ви могли й надалі брати участь у захоплюючих пригодах у Нексусі.

Ми плануємо здійснювати підтримку Heroes of the Storm у такому ж форматі, як і в інших класичних ігор типу StarCraft і StarCraft II. У майбутньому ми продовжимо проводити сезони та ротацію героїв, тоді як внутрішньоігровий магазин продовжить роботу, проте ми не плануємо додавати до нього новий контент для продажу. Подальші оновлення в першу чергу будуть націлені на підвищення стабільності роботи клієнта та виправлення неполадок, а за необхідності міститимуться зміни балансу.

На знак подяки ми подаруємо всім гравцям надзвичайно рідкісного епічного магічного ящера (транспорту) в оновленні наступного тижня.

Дякуємо всім гравцям у Heroes of the Storm! Ви залишаєтеся однією з найбільш захоплених наших спільнот, і ми вдячні вам за підтримку та відданість грі, і, як завжди, нам не терпиться знову побачити вас у Нексусі.

Heroes of the Storm з’явилася у 2015 році як конкурент LoL та Dota 2, але через те, що вихід гри надто затягнувся, що власне притаманно іграм Blizzard, ринок MOBA вже було поділено між Riot та Valve і для Блізів залишилися лише крихти. 

Не дивлячись на це Blizzard нав’язали активну боротьбу. Їхня гра мала чудовий лор, який базувався на нескінченому всесвіті ігор Блізів, що автоматично робило гру цікавою для всіх шанувальників ігор Blizzard.

Також у грі було дуже багато нових цікавих механік, вона не копіювала LoL, та Dota, які були дуже схожі за принципом, а продумана система змагань та підтримки команд по усьому світу вселяла надію на світле майбутнє кіберспорту у грі. 

Підтримати HoTS на початку кинулися незалежні турнірні оператори і вже у 2015 році в грі було розіграно понад 1 мільйон 300 тисяч доларів США.

У 2016 році у HoTS стартувала регулярна ліга від Blizzard, де команди отримували гроші на зарплати, а призові лилися рікою. Окрім офіційної ліги допомогали проводити турніри ESL та DreaHack. Загалом лише у призових було розіграно понад 4 мільйони 200 тисяч доларів. А на найбільшій події — Чемпіонаті Світу на BlizzCon було розіграно 1 мільйон доларів.

У 2017 році призові на офіційній лізі від Blizzard ще більше зросли. Часто на регулярних турнірах розігрувалися суми у 425 тисяч доларів, проте приз за перемогу на Чемпіонаті Світу залишився незмінним. Blizzard не намагалися конкурувати з Dota 2 цифрами, вони хотіли побудувати сталу систему турнірів і організувати підтримку команд, тому окрім призових величезні кошти залишалися поза кадром. Вони йшли на забезпечення команд по всьому світу. 

Але вже у 2018 році керівництво Blizzard зрозуміло, що наздогнати конкурентів не виходить, провесіонали Dota та LoL масово не переходять на нову гру, а аудиторія уболівальників залишається мізерною у порівнянні з конкурентами. Замість поступового згасання на BlizzCon того року компанія несподівано для всіх повідомила про закриття кіберспортивного напрямку HoTS, хоча за місяць до цього розповідала про грандіозні плани розвитку. 

У 2018 році Blizzard також розіграли 5 мільйонів доларів, довівши до кінця серію світових змагань фінальним Чемпіонатом Світу за 1 мільйон, після чого припинили будь-яку підтримку професійних команд. Величезна кількість професіоналів водночас залишилися без роботи та перспектив. 

2019 рік показав, що без підтримки розробника HoTS як кіберспорт не має права на існування. За рік по грі пройшло лише 2 значних турніри від китайської організації NetEase. Але призові склали лише 150 тисяч.

Останні три роки кіберспорт в HoTS — це справа ентузіастів, відданих своїй справі. Гра не збирає глядачів, з неї давно пішла більшість гравців-любителів і професіоналів. Призові на сучасних турнірах вже не вимірюються мільйонами чи сотнями тисяч доларів, як правило це просто кілька тисяч доларів. 

Чому HoTS не вистрілив і не став в один рядок з LoL та Dota 2? На це є кілька причин. 

  1. Головна причина полягає у тому, що гра вийшла надто пізно і вже не могла наздогнати лідерів, які сформували стале ком’юніті. Для перемоги були потрібні величезні ресурси і жертви, на які Blizzard були не готові. Dota 2 та LoL вийшли приблизно однаково і буди у майже рівних стартових умовах, тому вони і відносно рівномірно поділили ринок.
  2. Механіка гри була цікавою, але приціл на суто командну гру, коли всі гравці команди мали однаковий рівень і вигравати 1 проти 2 було майже неможливо, вбивало інтригу. Блізард намагалися її повернути іншими механіками, але й це не рятувало. Суть гри полягала в тому, щоб гарно провести файт 5 на 5 на високих рівнях гри, коли суперники довго відроджувалися і зламати трон, все інше не мало особливого значення. 
  3. Абсолютно нищівна політика Blizzard щодо токсичності в грі відвернула гравців. Так, за будь-які скарги Блізи давали бан, потім його подвоювали й так до нескінченності. Тобто після кількох скарг і банів ви могли отримати блокування на рік чи навіть більше, при якому не могли грати рейтингові матчі. При цьому бани видавали не за AFK чи погану гру, а за токсичність в чаті. Було достатньо написати супернику noob і отримати бан. Все це призвело до того, що з гри повністю зникло спілкування, всі грали мовчки, боючись бану, а який кіберспорт можливий без спілкування? 

Останнє звернення Blizzard щодо припинення випуску нового контенту ще більше прискорить вмирання і без того мертвої гри, проте, знаючи розробника гри, можна впевнено сказати, що «клінічна смерть» HoTS триватиме довго.

Американська компанія не любить ховати свої проекти, це шкодить репутації, тому справжні фанати HoTS і надалі зможуть гратися у своїй пісочниці.

Проте сміливо можна констатувати, що кіберспорт у HoTS давно загинув і вже ніколи не воскресне, а пафосні Blizzard, які колись не помічали конкурентів, програли битву за жанр МОBA і, скоріше за все, вже ніколи у нього не повернуться. 

Материалы по теме

Blizzard прибере лутбокси з Overwatch та Overwatch 2. Раніше компанія заробила на них понад мільярд доларів

Стало відомо, що Blizzard прибере лутбокси з Overwatch у найближчому оновленні, тако ж лутбоксів не буде й у наступній частині гри Overwatch 2, на яку перейде вся екосистема після її виходу.

Blizzard роздасть ключі для бета-тестування Diablo IV за татуювання у стилі гри

Blizzard запустили карколомну за креативністю акцію, яка буде проходити в ряді міст світу з 16 липня по 10 вересня. Акція називається  DIABLO HELL’S INK і полягає у тому, що фанати можуть зробити собі унікальні тату у стилі гри та отримати запрошення на тестування Diablo 4, тобто пограти в гру задовго до її офіційного релізу.

Diablo Immortal заробляє для Blizzard майже 2 мільйони доларів на добу. Гра стала найяскравішим прикладом лудоманії у мобільних іграх

Згідно зі звітом Blizzard нова гра Diablo Immortal лише за місяць з моменту запуску заробила для компанії 49 мільйонів доларів США. Дана сума не враховує комісії цифрових майданчиків та податки, з їх врахуванням цифра була б ще більш вражаючою.