Мой кабинет

Для активации аккаунта, перейдите по ссылке, отправленной на Ваш электронный адрес

При изменении почты на Ваш текущий адрес будет отправлено письмо для подтверждения изменения.
Новый адрес не будет активирован до подтверждения со старого адреса.
Выйти

До завершення ери CS:GO найвідоміший в світі кіберспортивний журналіст підбив підсумки десятилітньої епохи Великої гри. Річард Льюїс в першу чергу закцентував увагу на проблемах гри, хижій поведінці турнірних операторів, шахраях, яки ганьбили гру роками і Valve, які закривали на це очі. Пропонуємо вашій увазі повний переклад матеріалу.

Це круто, що ви готові увірватися, щоб зробити CS2 найкращою грою та кіберспортом у світі. Мені б хотілося, щоб у вас було так само багато енергії щодо 10-ти років історії CS:GO. (Звернення до Valve, примітка редакції).

Тож CS:GO «замінює» Counter-Strike 2 – гра, про існування якої я оголосив світові в березні. Хоча це просто оновлення рушія, який пройшла Dota 2 і це оновлення потрібно, щоб зробити гру конкурентною у довгостроковій перспективі, гравці та інфлюенсери, які були видатними в роки «Global Offensive», масово страждають.

Здається, звичайна річ – це опублікувати щось позитивне, щоб висловити подяку за можливості, які надала вам гра, за спогади, які у вас залишилися. Але ні. Особисто я вважаю дивним, що хтось подякує надзаможній корпорації після років, а в деяких випадках і десятиліть  неоціненої і часто неоплачуваної роботи зі створення стабільної екосистеми, яку розробники можуть знищити або виключити з неї в будь-який момент. Ви додаєте цінність, якою з вами ніколи не поділяться, подібно до навчених бовдурів, які передають корпораціям патентні ідеї на мільярд доларів в обмін на підвищення та місце в офісі.

І що ще гірше, коли мова заходить про CS:GO, Valve ставилася до нього, як до однієї великої чашки Петрі протягом усього часу існування гри – одинадцятирічного експерименту, який був лише попередником того, чим би став CS2.

Незважаючи на те, що я виснажений, мені важко сказати, що це була марна трата часу. Було кілька вдалих років, період, коли мені не доводилося турбуватися про орендну плату чи виправдовувати вибір кар’єри перед ким-небудь. Ні, протягом кількох років здавалося, що ми це зробили. Мені довелося подолати хвилю, яка народилася далеко в морі, щоб спостерігати пік кіберспорту з ідеальної точки огляду і я робив це в оточенні близьких, які могли бачити те саме, що і я. Але хвилі розбиваються об берег і відкочуються назад і ця поїздка ніколи не буде такою ж вдалою вдруге, навіть якщо ви хоч на секунду повірили, що прибій може досягти минулої висоти. Ні, на жаль усьому свій час і місце, не можна повернутися у Сан-Франциско яким він був в п’ятдесятих чи у Сіетл в дев’яностих… Ми всі могли б піти з гри щасливими, якби це був кінцевий пункт призначення, але замість цього весь бізнес був проданий людьми, які вивели його на берег нарцисичним наркоманам, які хочуть, щоб банківські баланси відповідали їх роздутому его.

Це не має нічого спільного з Valve, компанією, яка мені подобається і якою я здебільшого захоплююся. Я офіційно кажу, що з усіх розробників ігор, яких я зустрічав, вони найбільш доступні. О, вони все ще думають, що вони найрозумніші люди в кімнаті, незалежно від того, хто сидить поруч… Таке ставлення мабуть приходить, коли ти працюєш у світі технологій, будуючи цифрові імперії, де ти володієш необмеженою владою. Тим не менш, вони принаймні час від часу спілкуються з кріпаками, хоч зворотний зв’язок і неможливий. Навіть якщо вони проігнорують вас, вони не знищать вас за ваші ідеї, на відміну від Riot Games або Activision-Blizzard. Valve не веде таємних чорних списків і не займається дискредитацією за спинами колег. Valve не використорвує кіберспортивні події, щоб влаштовувати непристойні вечірки та використовувати їх як козир. Критика Valve не є кар’єрним самогубством для гравців, журналістів чи талантів.

Проблема Valve полягає в безконтрольності. Вони настільки психічно м’які батьки, що дозволять дітям гратися з вогнем і бензином, тому що десь у майбутньому це може мати навчальний сенс. Часто вони самі створюють небезпечні ситуація. Такому я той, хто провів найкращу частину свого дорослого життя, намагаючись загасити пожежі, що виникли в результаті їх бездіяльності. 

Перш за все, хоча це може стати гарним виступом на TED Talk, скажу, що Valve по суті винайшла криптовалюту/NFT під видом ігрових скинів у 2013 році, це також дало початок нерегульованій індустрії азартних ігор і принесло безпрецедентний рівень корупції в простір CS. На їх захист можна сказати,  що вони просто не могли передбачити, як це вплине на сцену в довгостроковій перспективі. Вони не могли зрозуміти, що через додавання косметичних предметів у CS:GO неминучо з’явиться корупція. Звичайно, ті з нас, хто достатньо прожив, щоб пам’ятати, коли організовані злочинні групи використовували ключі Team Fortress 2 для відмивання грошей, знають, що у них було багато сигналів, щоб бути більш обережними. Скандал із 322 договірними матчами у вашій улюбленій Dota 2 також повинен був натякнути Valve, що договірні матчі не стануть особливістю лише південнокорейської сцени Starcraft. Натомість Valve дозволили недобросовісним компаніям використати свої технології для виховання покоління залежних від азартних ігор та емоційних калік. Їхня близькість до професійної сцени підірвала основи цілісності конкурентної гри Counter-Strike до такої міри, якої гра ніколи не відчувала в жодній із своїх попередніх ітерацій.

У будь-який момент Valve могла зупинити це. Вони могли закрити CS:GO Lounge – найсерйознішого порушника, коли справа йшли про неконтрольовані азартні ігри та договірні матчіі. Епоха 2013-2015 років назавжди залишиться плямою на спадщині професійної гри, з нами залишиться той факт, що через скини навіть професійні гравці програвали матчі, бо хотіли отримати їх. Valve могла б відстежити кожну підозрілу транзакцію скинів і спіймати кожного, хто брав участь у договірних матчах одним махом, якби вони хотіли це зробити. Натомість цю купу лайна залишили прибирати іншим, а Valve спостерігала з безпечної відстані, поки тупа спільнота гри лаяла кожного, хто хотів взяти лопату в руки.

Звичайно, справа не тільки у договірних матчах. В нашу улюблену гру прийшли хижаки, які не цуралися обманювати дітей. До того часу, поки ви пройшли всі стадії від заперечення до прийняття вони, звісно, не виглядали, як бандити. Вони стали мільйонерами за одну ніч і недоторканими через лазівки в законодавстві, бо тоді політики навіть не знали, що таке скини. 

Ті з нас, хто жив саме грою, мусили спостерігати, як такі ділки жиріють, купуючи спортивні автомобілі та розкішні будинки, знаючи, що найгірше покарання, яке вони можуть отримати, це ляпас по зап’ястку.

Проте давайте відкладемо все це на полицю і подивимося на змагальну сцену. Протягом багатьох років ESL використовували всі типи брудних трюків, які тільки можна вигадати, щоб обдурити своїх конкурентів. Вони навіть неодноразово намагалися обдурити Valve, влаштовуючи таємні зустрічі для створення франчайзингових ліг саме в той час, коли співробітники Valve були у щорічній відпустці на Гаваях. ESL роками контролювали календар змагань CS:GO і використовували цей важіль, безкарно вбиваючи інших організаторів (метафорично, на відміну від тих реальних вбивств, до яких вдаються їхні нові власники). Таланти занадто боялися говорити про затримку зарплатні, тому що вони знали, що 80% їх роботи може зникнути, якщо вони це зроблять. У команд, які пройшли кваліфікацію до професійної ліги, відбирали заслужені місця та продавали їх більшим організаціям. Існували міріади конфліктів інтересів і кулуарних угод, які роблять певні команди та навіть саму ESL абсолютно недоторканою, незалежно від того, які беззаконня вони вчиняють. Але Valve просто продовжувало передавати їм ліцензії на свої ігри, бо знало, що ESL зрештою стане для них зброєю проти всіх інших в екосистемі кіберспорту.

Vitality не паряться після виграшу трофею Gamers8 в Ер-Ріяді

Тепер ESL належать державі Саудівської Аравії і їхні витівки можуть стимулюватися ще й тим, що вони ніколи не залишаться без грошей. Багато, якщо не більшість їхніх заходів, буде перепрофільовано для проведення в Ер-Ріяді, а згодом і в NEOM –  бо це є частиною політики і стратегії, спрямованої на те, щоб закрити тріщини в порушеннях прав людини в країні. Заберіть у них ліцензію на інтелектуальну власність Valve і раптом більш етичний оператор турніру отримає шанси у CS:GO.

Але я розумію, Valve, очевидно, не хоче приймати жодних рішень, які можна було б тлумачити, як геополітичну заяву. Це було зрозуміло, коли вони дозволили китайському уряду заборонити гравцеві брати участь в одному з їхніх турнірів на тій підставі, що вони не можуть «гарантувати його безпеку». Принаймні Valve не ставиться до подібних рішень так, як інші північноамериканські компанії-розробники, які публічно розповідають про те, що їхні клієнти повинні бути кращими людьми, перш ніж пообідати з найгіршими порушниками прав людини на планеті.

Я не розумію, як Valve могла закривати очі на проблеми, властиві партнерським лігам. Це питання перенесено на 2025 рік і це зручно, бо саме тоді закінчиться термін існуючих угод, але те, як ці угоди спотворили змагальну сцену Counter-Strike, привело нас до точки, коли змагання протягом найближчого року є абсолютно безглуздими в найширшому розумінні цього слова.

Створення багаторівневої системи «заможних» і «незабезпечених», суперечить нормальному розитку кіберспорту. Потреба у «франчайзингу» — це дурниця, яку продають групи, що фінансуються венчурним капіталом, яким потрібно виправдати щедрі витрати наявністю активу, який вони можуть продати. Це не працює в просторі, де теоретично будь-хто може створити організацію або випадково знайти найкращого гравця у світі на сервері в пабах.

Хороші команди були виключені з майже всього циклу змагань, тому що вони випадково не мали 5 мільйонів доларів у день, коли турнірні оператори вирішили нагнути всіх, щоб мати гарантії, що їхні зламані бізнес-моделі будуть працювати. Замість битви голодних до перемог команд нам довелося спостерігати, як сміття типу Злих Геніїв (EG), виконують свої зобов’язання за договором франшизи, перш ніж повернутися до гри у Valorant. Знову ж таки, всьому цьому можна було запобігти і Valve тепер чітко визнає проблему, але вже надто пізно, щов врятувати останні роки спадщини CS:GO.

Багатьох людей фактично покарали за розмови про ці та безліч інших проблем на нашій сцені. Їх занесли до чорного списку, їм погрожували та поводилися з ними, як і ізгоями. За те, що вони боролися проти системи їх позбавили того, що вони люблять, чогось, що набагато важливіше, ніж , ніж банківський баланс, який зменшується щомісяця. Я думаю, що ці люди не дуже вдячні системі. Тим не менш, я впевнений, що це стане привводом для серії веселих анекдотів на конференції розробників у майбутньому.

Наразі ми тут, у сьогоденні, і можемо легко побачити зміни, що відбуваються у Valve… Кілька крахів, коли справа доходить до ігор, спонукали їх показати своїм користувачам, що вони все ще можуть. Нескінченний пасивний потік доходу від їхнього онлайн-магазину дає їм фінансову свободу спрямовувати свою енергію та час туди, куди вони забажають і прямо зараз це стосується ігор. Здається, вперше за довгий час у них з’явився справжній інтерес до здоров’я кіберспортивної сторони гри. Це добре для CS2 і якщо те, що я чую за лаштунками, є правдою, я впевнений, що гра виправдає свої обіцянки.

Я радий, що Valve засвоїли деякі уроки, щоб змінити деякі речі, але для тих із нас, хто хотів, щоб CS:GO був кращим ніж він був, особливо для тих, хто так і не отримав титул в кіберспорті, нинішня завзятість Valve щодо нової гри завжди буде відчуватися, як ляпас.

Материалы по теме

Вийшов патч для CS2. Він суттєво змінює економіку, послаблюючи сторону атаки

0

В Counter-Strike 2 вийшов патч, який суттєво змінює баланс в грі. В патчі від 23 травня змінено економіку і перероблено деякі кіберспортивні карти.

На кібершколу Сімпла лише за кілька днів підписалося 80 000 гравців

Брат Сімпла Олексій Костилєв похизувався результатами запуску навчальної платформи, яку він запустив разом з триразовим найкращим гравцем світу в CS. Названі цифри дійсно вражають і натякають на те, що молодшому Костилєву просто не має сенсу повертатися у великий КС.

OWNER став черговим українцем, який перейшов в команду ворогів заради кар’єри

0

Ще один професійний український гравець вирішив обрати гроші тих, хто допомагає знищити його країну. Михайло OWNER Лимар приєднався до команди легального білоруського букмекера Betera, який сплачує податки в бюджет країни-союзника Росії, з території якої обстрілюють Україну.

Відео геймплею Deadlock. Нова гра від Valve може вийти у 2025 році

0

В мережі з’являється все більше відео геймплею нової гри від Valve під кодовою назвою Deadlock. Поки гра виглядає дуже сирою і дуже нагадує даунгрейднутий Overwatch.