Мой кабинет

Для активации аккаунта, перейдите по ссылке, отправленной на Ваш электронный адрес

При изменении почты на Ваш текущий адрес будет отправлено письмо для подтверждения изменения.
Новый адрес не будет активирован до подтверждения со старого адреса.
Выйти

WePlay Academy League проект, який став рушійною силою у розвитку сучасного CS:GO, бо саме ця ліга створила унікальну екосистему для змагання академічних складів відомих клубів, фактично обгрунтувавши основу їх існування. 

Зрозуміло, що академічні склади створюють для вирощування нових гравців, проте самі гравці не виростуть, а брати участь у великих турнірах, де грають основні склади, їм забороняють правила. WAL усунула цю перешкоду, а результати гравців з ліги, що перейшли в основні склади у 2022 році говорять про те, що зі своєю основною ціллю проект впорався. 

Організатори турніру WePlay Esports розмістили на порталі dotesports.com цікавий матеріал про історію створення ліги. Пропонуємо вашій увазі його переклад українською.


Минулого року, 19 липня 2021 року, відбувся перший ігровий день WePlay Academy League, серії турнірів з Counter-Strike для перспективних талантів у кіберспорті. Проект, заснований оператором турнірів WePlay Esports і вісьмома провідними кіберспортивними організаціями, швидко набрав обертів та подарував світові п’ять чудових сезонів турнірів з CS:GO.

20 листопада 2022 року завершився 6 сезон Академічної ліги WePlay. Пам’ятаючи про це, перегляньмо історію початку WePlay Academy League та поглянемо на віхи, які пройшов проект.

Великі починання!

Історія академічної ліги WePlay почалася з ще одного турніру з CS:GO — WePlay! Forge of Masters. Турнір, заснований у 2019 році як платформа для розвитку команд Tier-2 рівня, мав побічний ефект — підкреслив потребу в подібному проекті для академічних складів відомих кіберспортивних клубів.

«Під час одного з сезонів у нас виникла ідея, що було б чудово, якби існувала серія для юніорських команд кіберспортивних організацій. Спілкуючись з організаціями, які на той момент вже підписали контракти з молодими гравцями, ми зрозуміли, що є попит на турнір виключно для юніорів», — сказав Євген Шепелєв, провідний менеджер з кіберспорту WePlay Esports.

Екосистеми кіберспорту та академій Тір-2 рівня мають ряд відмінностей, починаючи з підходів організації до роботи з гравцями та закінчуючи запитами та цілями самих гравців.

Через ці відмінності поєднання цих двох моментів призведе до схеми, яка буде менш ефективною для всіх сторін.

Саме тоді почалися дискусії щодо заснування WePlay Academy League. Разом з організаціями, які згодом стали його першими учасниками, було розроблено концепцію, ідею та реалізовано проект. Академічна ліга WePlay незабаром стала довгостроковим проектом, який допомагає розвиватися новим гравцям; є живильним середовищем для виховання вправних, але недосвідчених вундеркіндів і підготовки їх до гри у топових командах.

Академічна ліга WePlay: від першого до п’ятого сезону

Перший сезон WePlay Academy League можна вважати пробним. Вісім команд — NAVI Junior, Young Ninjas, MOUZ NXT, BIG.OMEN Academy, Astralis Talent, VP.Prodigy, Fnatic Rising та FURIA Academy — вступили в боротьбу за призовий фонд у 100 000 доларів за коловою системою. Після проходження групового етапу Fnatic Rising, MOUZ NXT, Young Ninjas і BIG.OMEN Academy стали найкращими.

Ці чотири команди приїхали в Україну, щоб битися на ЛАНі у Play-off на WePlay Esports Arena Kyiv, зрештою MOUZ NXT стали першими переможцями.

У другому сезоні WePlay змінили формат і розділили пул команд на дві групи, що грали за системою GSL. Таким чином, після групового етапу лише дві команди отримали місце у плей-офф. Іншим довелося пройти п’ять серій матчів у групі «Останнього шансу», щоб отримати шанс продовжити боротьбу за призовий фонд у 100 000 доларів. У другому турнірі академій MOUZ NXT зробили дубль, бо отримали другий кубок чемпіона Ліги Академій.

У третьому сезоні до ліги приєдналися дві нові команди — Team Spirit Academy та Eternal Fire Academy. Тоді Spirit Academy навіть вдалося пробитися у плей-офф.

Цей сезон також був примітним для Astralis Talent, які вперше за три сезони дійшли до фіналу. Третій сезон запам’ятався тим, що через геополітичну ситуацію та пандемію COVID-19 було скасовано Play-off на лані. Таке рішення підтримали всі учасники турніру.

Четвертий сезон WAL відбувався повністю в Інтернеті і був складним. З чотирма організаціями-новачками — OG Academy, 00Prospects, Apeks Rebels і Young Gods — було важко передбачити, хто переможе. Кожна з 13 команд-учасниць мала рівні шанси вилетіти зі змагань на першому етапі.

П’ятий сезон став справжньою несподіванкою для багатьох глядачів Ліги Академій, оскільки Fnatic Rising стали переможцями WAL, а MOUZ NXT вперше не змогли не тільки виграти, а навіть пройти у Play-off.

Крім того, до проекту приєдналася нова організація ENCE Academy.

З кожним новим сезоном організатори вдосконалюють формат, завдяки чому WePlay Academy League тепер виглядає більш зрілою. Раніше можна було дивитися на лігу, як на пісочницю для перспективних команд. Сьогодні це серія турнірів, у яких кожна команда може стати потужним центром кіберспорту нового покоління.

Інша сторона Ліги Академій

Попри нішовість турніру, подія знайшла свою аудиторію. За попередні п’ять сезонів WePlay Academy League, згідно з даними Esports Charts, кількість годин перегляду не падала нижче 400 000, тоді як пікова кількість глядачів досягла 50 000 (у другому сезоні). Однак такий проект має свої труднощі.

«Календар кіберспортивних змагань зазвичай насичений подіями всіх форм та розмірів і якщо буде вибір дивитися CS:GO Major або матчі молодих команд, то, швидше глядачі оберуть не Лігу Академій», — каже Євген Шепелєв, провідний менеджер з кіберспорту WePlay Esports.

Не бажаючи бути ще одним звичайним турніром, Академічна ліга WePlay об’єднала всі найкращі практики турнірів вищого рівня: високоякісну  трансляцію, красиву професійну арену на ланах та багато іншого.

Для повного занурення юніорські команди повинні були випробувати всі аспекти життя кіберспортивних професіоналів, у тому числі медіа-дні. Для гравців рівня Тір-1 важливо знати, як правильно поводитися на людях, на сцені, а також спілкуватися з пресою та керівництвом турніру. Як і в житті, де все в основному залежить від балансу жорстких та м’яких навичок, в кіберспорті гравець повинен бути унікальним і незамінним, щоб одного дня вийти на головну сцену.

У зв’язку з цим недостатньо просто створити хороший онлайн-турнір для академій. Ліга Академії WePlay також має за мету створити екосистему для гравців. Плей-офф на лані, інтерв’ю для преси, створення додаткового контенту для трансляцій, покращення якості трансляції та розширення їх географії — все це потребує чималих зусиль від команди організаторів.

Як завершився шостий сезон Академічної ліги WePlay

П’ятий сезон WePlay Academy League завершився в серпні, а шостий сезон розпочався через кілька місяців, 12 жовтня. У ньому брало участь 14 організацій:

  • BIG. OMEN Academy
  • FURIA Academy
  • Spirit Academy
  • MOUZ NXT
  • YN.GamerPay
  • Flames Ascent
  • NAVI Junior
  • Astralis Talent
  • fnatic Rising
  • ENCE Academy
  • OG Academy
  • 00Prospects
  • Apeks Rebels
  • MIBR Academy

Сезон розпочався з групового етапу, де команди (поділені на дві групи) грали у форматі подвійної колової системи. Дві найсильніші команди з кожної групи Spirit Academy та NAVI Junior вже забезпечили собі місце у стадії плей-офф.

Команди з найнижчим рейтингом вибули зі змагання, тоді як шість інших – 00Prospects, MOUZ NXT, fnatic Rising, Astralis Talent, OG Academy та YN.GamerPay – продовжували боротися за останні два слоти у плей-оф. Після напруженої боротьби команди MOUZ NXT та YN.GamerPay вийшли в плей-офф. 

Стадія плей-офф стала несподіванкою для багатьох талантів Ліги Академії. YN.GamerPay вперше отримали титул Чемпіона, обігравши Spirit Academy з рахунком 2-1 (7-16 Dust2, 16-11 Vertigo, 16-8 Nuke). NAVI Junior посіли 3 місце, а MOUZ NXT стали четвертими.

Охочі можуть переглянути запис офіційної англомовної трансляції WePlay Academy League Season 6 на Twitch.

А як щодо перших результатів Академії?

Початковий план полягав у створенні екосистеми, де гравці вдосконалюватимуть свої навички та стануть «свіжою кров’ю» для головної сцени. Говорячи про склади провідних команд, ми бачимо там багато нових облич, тому що кращі з кращих “академіків” вже забезпечили собі місця в основних складах своїх клубів.

Наприклад, MOUZ NXT,  академічна команда клубу MOUZ, уже перевела двох молодих гравців до основної команди, замінивши їх в молодіжці новими талантами. Молоді та амбітні гравці з академки вже скористалися можливістю показати себе на сцені Intel Extreme Masters XVI—Katowice та інших подій найвищого рівня.

З кожним новим сезоном цінність кожного гравця CS:GO зростає.

Кіберспортивні організації мають можливість дивитися не тільки на результати матчу, а й спостерігати за тим, як гравець взаємодіє з командою, контролює свої емоції, готується до матчів та аналізує поведінку суперника в Counter-Strike.

Материалы по теме

Українці Yatoro та Mira пішли з Team Spirit і Dota 2 у безстрокову відпустку

Team Spirit оголосили про вихід зі складу з Dota 2 українців Іллі Raddan (Yatoro) Мулярчука та Мирослава Mira Колпакова. Повідомляється, що гравці вирішили тимчасово призупинити кар’єру.

За кого найбільше вболівали українські глядачі The International 2024 і на скільки впали перегляди українськомовних трансляцій?

Минулої неділі фанати кіберспорту уважно стежили за гранд-фіналом The International 2024, головного турніру року з Dota 2. Українські вболівальники теж не залишилися осторонь і провели за переглядом трансляцій івенту десятки годин.

BE BETTER AT… Розповідаємо про найгучніший скандал в українському кіберспорті і те, як Олексій yx0 Малецький поставив s1mple на місце

Олексій yx0 Малецький випустив відео з новинами кіберспорту, 15 перших хвилин якого присвятив потужній відповіді на ганебний вчинок Олександра s1mple Костилєва.

Підсумки The International 2024 — тріумф Team Liquid і 1,4 млн глядачів у гранд-фіналі

15 вересня в Копенгагені завершився The International 2024, головний турнір року з Dota 2. Під час фіналу Royal Arena зібрала перед сценою десятки тисяч уболівальників, а кількість глядачів на прямих трансляціях турніру перевищила мільйон осіб. Український аналітичний сервіс Esports Charts зібрав усі підсумки івенту, включно із загальними результатами матчів і глядацькою статистикою.