В середу третього квітня відбувся перший етап змагань нової серії від КМАМК SimRacing – Рorsche Supercup 2024. . Першим подібним змаганням в цьому році став – KMAMK Ferrari Challenge 2024.
Цього разу пілотам довелося сісти за кермо, менш норовливої, але все ж з характером, Porsche 911 GT3 Cup (992) 2021. Серед особливостей цього авто можна виділити відсутність Traction Control, що в свою чергу вимагатиме від пілотів особливої обережності при роботі з педаллю газу.
Бельгійський Зольдер відкрив свої бокси для двадцять одного сміливця, які вирішили випробувати свої навички у пілотуванні цього непростого автомобіля. Гонка проходить у звичному форматі для учасників змагань від КМАМК SimRacing – двадцять хвилин кваліфікації, сорок п’ять хвилин гонки. Також за період змагання, учасники повинні зробити один фіксований піт-стоп. Це означає, що зупинка лише з заправкою – двадцять п’ять секунд та п’ять додаткових секунд за заміну гуми.
Гонщики проходять кваліфікацію, за результатами якої визначають порядок старту. Можливо, дехто переплутав івенти, а, можливо, просто вирішили похизуватись навичками давати кута, але не один раз за кваліфікацію ми встигли побачити як авто стають боком. Також було видно й наскільки тісно лідери тримаються один біля одного. Всього сорок п’ять тисячних відділяють Андрія Позднякова від того, аби позбавити Олега Піцика позиції лідера. Олексій Панченко трохи відстає, але все ж тримається в трійці.
Старт видався доволі жорстким для Олега Піцика, адже в перших двох поворотах його обійшов спочатку Андрій Поздняков, а згодом і Олександр Бородай. Загалом перше коло пройшло без особливих інцидентів. На початку другого кола Поздняков відірвався від переслідувачів більш ніж на півтори секунди. Битва стратегій почалась вже зі старту. На першому ж колі в бокси повертаються Арсен Петросян та Артем Кальнєв.
Особливо жваво події почали розгортатись починаючи з третього кола. Спочатку Віктор Кальмус вирішив проїхатись по траві на третьому колі, а Олексій Беркунський на четвертому боровся з Нікітою Шапошніком. Боротьба вийшла контактною, тож Юрій Кіт намагався отримати з неї користь і для себе. Однак його спроби зазнали невдачі. Після чергової помилки в одній з шикан він вирішує заїхати в бокси, на відносно ранній піт-стоп. Всього через одинадцять хвилин від початку гонки.
Лідер тим часом відірвався вже на чотири секунди.
Роздумуючи про стратегії пілотів, ми ледве не прогавили маневр від Олексія Квасова. В боротьбі за одинадцяту позицію він втрачає контроль над авто, що призводить до розвороту та втрати одразу кількох позицій. Загалом, обійшлось без жертв. Хоча рішення проходити шикану втрьох виявилось не найкращим. Окрім цього дії Олексія все ж вплинули на одного з пілотів. Станіслав Почтарук не зміг передбачити дій пілота під номером сорок сім, що призвело до зіткнення. Наслідком цього стала рання зупинки обох пілотів та втрати можливості боротьби за кращі позиції.
Користуючись помилкою Олексія Беркунського, Нікіта Шапошнік докладає максимум зусиль та виборює собі п’яту позицію. Ще кілька таких помилок і Беркунському доведеться захищатись від атаки Андрія Шумаріна. Антон Лисенко та Костянтин Ковалевський вирішили показати, що вони також вміють чисто боротись за позиції. Пілоту під номером дев’ятсот вісімдесят шість все ж довелось поступитись і віддати десяту позицію. Ковалевський тепер замикаючий пілот в десятці лідерів.
Олександр Бородай та Нікіта Шапошнік опинились в боксах на двадцять восьмій хвилині гонки. Чи буде це початком повноцінної серії пітів? Однозначно. Вже за наступної ж можливості в бокси відправляється і лідер перегонів – Андрій Поздняков. В бокси також поїхав Євген Лазарович. Проте решта пілотів, включно з новим лідером – Олегом Піциком вирішили відтермінувати свої обов’язкові зупинки аж до середини гонки.
Серія піт-стопів внесла таки свої корективи і стратегія Олега Піцика принесла свої плоди. Виїжджаючи з боксів він опиняється майже колесо в колесо з Олександром Бородаєм. Хоча існує ризик втратити кілька десяток, доки шини прогріються, але потенційно це може обіцяти боротьбу за срібло.
Після повноцінної серії піт-стопів сталась доволі не типова річ – стратегії пілотів не принесли кардинальних змін. Рівень інтриги наростає, адже не слід виключати ймовірність того, що пілоти які відстають, очікують до останніх п’яти хвилин аби витиснути все що можна з автомобіля для того, щоб показати високий темп. Особливо добре це видно в групі Беркунський, Шапошнік, Шумарін. Всю гонку вони тішили глядачів своєю боротьбою, яка в останні хвилини розкрилась у всій красі. В цьому тріо найважче доводиться саме Нікіті Шапошніку, на якого переслідувач тисне щосили, але він не втрачає жодної можливості для атаки.
За одне коло до фінішу Нікіта Шапошнік у шикані «Вільньов» пішов в ва-банк, але його ставка не зіграла. Зрештою він помиляється, перевіряє на міцність відбійник та віддає шосту сходинку Андрію Шумаріну.
Ось і картатий прапор. Першим фінішну лінію перетинає Андрій Поздняков. Олександр Бородай – другий. Олег Піцик вимушений задовольнитись лише третім місцем. Олексій Панченко відділяє трійку лідерів від Олексія Беркунського. Говорити про остаточні результати поки зарано, адже на відміну від інших івентів КМАМК SimRacing перший етап Рorsche Supercup 2024 пройшов без онлайн суддівства. Це означає, що на пілотів очікували сюрпризи у вигляді штрафів вже після самої події. Детальніше про це у підсумках до другого етапу змагання.
Якщо не має сил терпіти до наступної середи та хочеться дізнатись хто і який штраф отримав, то зробити це можна на Discord сервері KMAMK SimRacing. Звісно за подіями кубку можна спостерігати не лише в текстовому варіанті. Для цього варто щосереди заглядати на канал bitlook де проходить трансляція цього та інших змагань для всіх любителів віртуального автоспорту. Саме там десятого квітня о двадцять першій рівно й пройде трансляція другого етапу.
(с) Олександр Шимків