Мой кабинет

Для активации аккаунта, перейдите по ссылке, отправленной на Ваш электронный адрес

При изменении почты на Ваш текущий адрес будет отправлено письмо для подтверждения изменения.
Новый адрес не будет активирован до подтверждения со старого адреса.
Выйти

Багато років Counter-Strike був найменш зарегульованим і найбільш вільним видом кіберспорту, але сьогодні ця ера скінчилася. Невтручання Valve призвело до того, що турнірні оператори отримали величезний вплив на індустрію і стали головним рушієм розвитку гри. Здається Valve вирішили змінити правила.

Головні не Valve

В той час, як більшість видів кіберспорту повністю залежать від фінансування і настроїв розробника, CS зміг стати повністю автономним і незалежним від фінансування Valve. Наприклад у 2022 році по грі було проведено 197 відносно великих турнірів і розіграно призовий фонд у розмірі майже 19 мільйонів доларів США, при цьому лише мала частка цієї суми була виділена розробником гри Valve. 

Також в екосистемі CS:GO існує ціла низка турнірів, перемога на яких ставиться на один рівень з перемогою на мейджорах від Valve і ці турніри цінуються гравцями не менше ніж Мейджори. Наприклад турніри IEM Cologne та IEM Katowice є історичними змаганнями, які збирають мільйони глядачів і мають величезний престиж як серед уболівальників, так і серед гравців.

Різні правила для всіх

Проте домінування турнірних операторів ESL та BLAST призвело до побудови нечесної системи, яка дозволила професійним елітним клубам і ТО значно підвищити власні доходи, але перетворила відкриту систему змагань у CS:GO на замасковану систему франшизних ліг, де грають одні й ті самі обрані команди і куди потрапити ззовні майже неможливо. 

Система турнірів BLAST робить все для того, щоб в них грали лише команди-партнери і часто матчі та турніри франшизи не мають нічого спільного зі змаганнями. Здається, що команди-партнери просто влаштовують шоу для збору переглядів, а боротьба нагадує не боксерський поєдинок, а американський реслінг, де суперники не б’ються за перемогу, а лише відігрують певний сценарій. 

Турніри ESL дещо більш відкриті і молоді команди мають шанси потрапити на найвищий рівень через тривале і складне сито ліг і турнірів, проте їх шлях до EPL чи турнірів серії Intel Grand Slem у порівнянні зі шляхом команд-партнерів нагадує підйом на Еверест у порівнянні з прогулянкою місцевим парком. 

За словами клубів-партнерів, луврська угода ESL і угода BLAST стали справжнім порятунком для не надто стабільної індустрії на тлі постійно зростаючих зарплат кіберспортсменів. Рука руку миє – так можна описати стосунки між командами і турнірними операторами. Перші надають ТО стабільні мільйонні перегляди трансляцій і масову увагу аудиторії, своєю чергою ТО щедро ділиться прибутками від спонсорів, які сягають мільйонів доларів у рік на команду, причому ці гроші дістаються не гравцям, а саме клубам. 

На цьому позитивні сторони псевдо-франшизної системи закінчуються, бо команди другого рівня не кажучи про інших, майже не мають шансів піднятися вище і на них чекає прикра доля фарм-клубів без перспектив. Єдине, заради чого створюються нові команди і живуть другорядні клуби – це Мейджори. Два турніри на рік від Valve  стимулюють сцену і дають надію, бо саме ці турніри запалюють нові зірки на кшталт Monte, Apex, GamerLegion, Mongolz, 9INE та інших. Без Мейджорів ці команди були б приречені вічно грати в серії турнірів CCT. 

Система прогнила

Останні Мейджори показали всю прогнилу сутність псевдо-франшизної системи, коли молоді команди, які знаходилися поза першою двадцяткою чи навіть тридцяткою світового рейтингу, без шансів обігрували так званих “грандів” на відкритому для всіх Мейджорі. Несподівано виявилося, що топовим командам не допомагає навіть фора безмежних ресурсів і вони тримаються в рейтингах лише завдяки прямим запрошенням турнірних операторів ESL та BLAST.

Самим яскравим прикладом стала південно-американська команда Evil Geniuses, яка вже тривалий час не показує гарних результатів, але завдяки партнерству з ТО продовжує отримувати запрошення на всі великі турніри і завдяки цьому тримається досить високо в світовому рейтингу HLTV. З останніх 100 матчів на HLTV американці виграли лише близько 30, більшість з яких проти маловідомих команд на другорядних турнірах, проте клуб продовжує отримувати автоматичні запрошення на топові турніри, наприклад на 18 сезон EPL, де розігруватиметься 850 тисяч доларів США. В списку учасників навпроти EG так і написано – Permanent Partner Team. 

З 32 команд, що гратимуть на EPL таких партнерів 15, інші команди пройшли через різноманітні кваліфікації та турніри ESL меншого рівня, проте навіть на ці турніри часто можна потрапити лише на запрошення, а на відкритих кваліфікаціях розігрується мінімум слотів. 

Розв’язання проблеми

Ймовірно останній Мейджор своїми нетривіальними результатами змусив Valve звернути увагу на проблему. Розробник гри оголосив нові правила, за якими турнірним операторам доведеться зробити систему повністю відкритою і припинити свої бізнесові угоди з клубами-партнерами. 

Враховуючи вже підписані угоди, Valve дали рік на перехід до нової системи, тобто правила почнуть діяти з 2025 року. За новою системою ТО не зможуть мати партнерів з особливим статусом, а команди будуть отримувати запрошення на турнір або через відкриті кваліфікації, або за рейтингом Valve. 

Таким чином розробник гри робить Контр-удар ще і по персональних рейтингах ESL, HLTV та BLAST, які були головними стандартами в індустрії. З 2025 року ці рейтинги втратять своє значення, бо всі запрошення на турніри будуть видаватися за рейтингом Valve, де консолідовані результати всіх ТО і де діє своя рейтингова система, відмінна від системи HLTV. 

Таким чином Valve послаблює вплив на індустрію не тільки ESL і BLAST, а і вплив могутніх HLTV.org. 

Офіційна заява Valve щодо нових правил

Рівність на ігровій сцені.

Counter-Strike є найкращою грою тоді, коли команди змагаються в рівних умовах і коли межі успіху залежать тільки від вміння. 

В останні кілька років ми спостерігали, як професійний Counter-Strike відійшов від цього ідеалу. Екосистема поступово ставала менш відкритою, доступ до турнірів найвищого рівня став обмежуватися діловими відносинами.

Ми вважаємо, що Counter-Strike має бути відкритим видом спорту. Тож ми додамо нові вимоги до проведення масштабних змагань. Більш дрібні деталі все ще розробляються, але ось основні моменти:

Організатори турніру більше не матимуть унікальних ділових відносин чи інших конфліктів інтересів із командами, які беруть участь у їхніх змаганнях.

Запрошення на всі турніри будуть проходити за нашою системою рейтингу (детально тут) або визначатимуться відкритими кваліфікаціями.

Будь-яка компенсація для команд-учасниць — призовий фонд чи інші бонуси будуть публічними та ґрунтуватимуться на об’єктивних критеріях, які спільнота зможе перевірити.

Оскільки організатори турніру мають довгострокові контракти з командами ці вимоги почнуть діяти з 2025 року. У переході на нову систему будуть певні труднощі, але ми прагнемо підтримувати Counter-Strike, як вид спорту в довгостроковій перспективі і чекаємо на його світле і відкрите майбутнє. 

Реакція ТО

ESL та BLAST вже відреагували на нові правила від розробника гри. ТО не мають жодної можливості чинити спротив Valve, бо банально не отримають дозвіл на проведення турнірів по CS:GO чи CS2. 

Ульріх Шульце ESL

З початку 2025 року ми перенесемо нашу модель розподілу доходів від турнірів із вибраними командами на всі команди, що беруть участь в турнірі. Про це ми повідомимо більш детально в найближчі місяці.

Твіттер BLAST

BLAST Premier залишиться невід’ємною частиною тир-1 КС в цій новій відкритій системі. Ми вступаємо в останній квартал 2023 року, об’являємо наш графік на 2024 рік і дивимося на сторінку 2025 року. Ми продовжуємо повідомляти про наші плани.

Наслідки

Нові правила від Valve можуть мати як позитивні, так і негативні наслідки. Завдяки псевдо-франшизним лігам ТО отримали великі ресурси і їх стабільність для потужного розвитку сцени, завдяки чому CS:GO зростав навіть в той час, коли інтерес до інших дисциплін кіберспорту постійно падав. У 2022 році онлайн гри регулярно бив рекорди, значно збільшилися і перегляди трансляцій турнірів. Водночас ми постійно чули нарікання в сторону нечесності системи. 

Нові правила болюче вдарять по доходах клубів і їх стабільності і матимуть вплив на доходи ТО, які напряму залежать від перегляду трансляцій турнірів. Наприклад майже всі матчі NAVI, незалежно від складу команди, стають топовими матчами турнірів за кількістю глядачів. За новими правилами команда має всі шанси не потрапити на великі турніри, як це відбувається в останні роки зі складом з Dota 2, де система дійсно відкрита і повністю підпорядкована Valve.  

У світі, де пануватимуть нові правила Valve, ESL і BLAST можуть втратити сотні тисяч і навіть мільйони глядачів і це боляче вдарить як по доходах турнірних операторів, так і по доходах великих клубів. Протилежним боком медалі стануть можливості, які відкриваються перед командами другого та третього рівня. Нарешті вони зможуть сподіватися не тільки на Мейджор, а і на інші чисельні турніри найрозвинутішої турнірної системи в кіберспорті.

Материалы по теме

Монгольські команди виграли три з чотирьох перших місць на Чемпіонаті Світу з PUBG Mobile. Підсумки турніру

Монгольські команди повністю домінували на PUBG Mobile Global Championship 2023, фінальна частина якого відбулася в Стамбулі. 50 команд з усього світу боролися за престижний титул і три мільйони доларів США, проте саме гравці з Монголії увезли в безкрайні степи основну частку призового фонду.

Nigma Galaxy розгромили NAVI Javelins в фіналі ESL Impact League Season 4. Турнір дивилося в 10 раз менше людей, ніж рівнозначний чемпіонат з VALORANT

0

Nigma Galaxy стала переможцем ESL Impact League Season 4 Finals, у фіналі російська команда розгромила польський склад NAVI Javelins.

Відбулася церемонія The Game Awards 2023. В усіх п’яти кіберспортивних номінаціях перемогли ігри Riot Games

Відбулося церемонія нагородження премією The Game Awards 2023. Церемонія проводилася вже в десятий раз, на відміну від Esports Ewards дана премія охоплює не тільки кіберспорт, а насамперед ігрову індустрію, проте включає в себе і кілька кіберспортивних номінацій.x

Дати і локації турнірів RMR на PGL CS2 COPENHAGEN MAJOR 2024. Посилання на відкриті кваліфікації

PGL оголосила місця і дати RMR турнірів, через які можна буде потрапити на перший в історії Мейджор з CS2, який відбудеться в Копенгагені з 17 по 31 березня 2024 року.