Закінчився важкий та жахливий 2022 рік і в день свята Нового Року ми хочемо побажати всім Українцям насамперед Миру! Рік, що минає, було наповнено трагедіями та гнітючими подіями, навіть в кіберспорті багато хто розчарував українців, але саме цей рік став переломним для формування ідентичності справжнього українського кіберспорту.
Більшість кіберспортивних діячів перейшли на українську мову, більшість українців перестали співпрацювати з росіянами і, нарешті, і в українському кіберспорі почав формуватися якісний українськомовний контент.
Цього року ми хочемо відзначити найкращих в українському кіберспорті і це не завжди будуть тривіальні номінації, бо цього року в кіберспорті хочеться відзначити не тих, хто настріляв найкращу статистику, а тих, хто з нуля будує українськомовне середовище кіберспорту, робить непересічні кроки та змінює світ навколо.
У нашому новорічному матеріалі ми розповімо про, на нашу думку, найцікавіший українськомовний кіберспортивний медійний проект року — ютуб канал Good Game Gentlemen.
Ці хлопці з’явилися несподівано та вразили всіх професійною якістю своїх відео. Немає сенсу казати, що раніше в українськомовному ютубі в плані кіберспортивного контенту була майже повна порожнеча, з початком повномасштабної війни з’явилося кілька різноманітних цікавих проектів, але жоден з них не може йти у порівняння з рівнем Good Game Gentlemen.
Напередодні свят ми поспілкувалися з хлопцями та дізналися про те, як виникла ідея проекту, як вони планують його розвивати, та взагалі розпитали про їх шлях у житті та погляди на війну, український кіберспорт, український ютюб та їхнє майбутнє.
Good Game Gentlemen у цифрах
- Створено українськомовних роликів — 19;
- Переглядів відео — 152 606;
- Найпопулярніший ролик — «Я легенда» (част. 1) — 98 000 переглядів.
Розкажіть про ваш проект, як і у кого виникла ідея його створити?
Якось на прогулянці в парку між повітряними тривогами, на другий місяць повномасштабної війни, прийшло розуміння – щоб не зійти з розуму необхідно хоч трішки перемикнути свою увагу з того, що відбувається навколо. Маючи досвід у відеопродакшені, та значне портфоліо виконаних замовлень для англомовних YouTube-каналів, вирішили спробувати щось своє, але обов‘язково українськомовне. І тоді, і до того, дефіцит українського контенту був значний, єдина різниця, до початку війни вся інформація навколо подавалася і споживалася переважно російською, і попит на українське, був, м’яко кажучи, низький. Після початку війни з‘явився запит на український контент. Впевнений, що цей попит буде лише збільшуватися. Але в якій ніші? Про що розповідати, що показувати?
Сидячи і в черговий раз граючи в FIFA на PlayStation, хтось озвучив в голос: «А давай про ігри?». До війни, було навколо досить багато інформації про розвиток ігрової індустрії в Україні, будівництво малих та великих арен, одна тільки ситуація навколо готелю Дніпро говорить багато. На державному рівні було теж прийнято відповідні рішення – визнали кіберспорт офіційним видом спорту. Та й подивіться навколо – останні покоління багато часу проводять в іграх, хтось за ПК, а деякі – в смартфонах.
Зробивши свій вибір на користь YouTube-каналу на ігрову та кіберспортивну тематики, розуміли, що нам потрібен експерт, спеціаліст в цій сфері, бо занурившись в цю ідею розуміли, не все так просто, як здавалось на перший погляд. Згадали що в нас є однокласник, який давно в індустрії і працює в одному з найбільших турнірних операторів України. Зв‘язалися з ним, організували зустріч, на якій презентували йому нашу ідею, і вона йому сподобалась. Він підтримав нашу ініціативу, та погодився взяти участь в нашому вже спільному проекті. Але обставини склалися таким чином, що він не зміг брати й надалі активну і безпосередню участь у розвитку нашого проекту. Однак, забігаючи наперед, скажемо, що він нас підтримував і консультував досить довгий період, ми були впевнені, що можемо розраховувати на нього і його допомогу.
Опинившись знову на старті, почали думати над тим, як знайти вихід з цього становища. Вирішили, що нам потрібен автор текстів. Підготували текст вакансії, через однокласника зв‘язалися з представником згаданої вище організації, і домовилися про розміщення цієї інформації у них в соцмережах. На диво, відгукнулося досить багато людей з різним рівнем компетентності, але врешті ми зупинилися на одному з кандидатів. Правда, зараз ми з ним вже не співпрацюємо, але коли ми того не очікували, нам трапилися на шляху прекрасні спеціалісти – один вже сформований професіонал, а інший – молодий і перспективний.
Скільки людей зараз займається проектом, хто і які функції в ньому виконує?
На сьогодні до проекту залучено 8 людей:
- Шеф-редактор – відповідає за сценарії, а також створює контент-план.
- Молодший автор – пише свої тексти, пропонує свої ідеї для відеороликів.
- Відеомонтажер – втілює в життя те що глядачі бачать на нашому каналі, об‘єднуючи в готовий результат сценарії, озвучку та відеоряд.
- Диктор – озвучує текст, робить його схожим на “голос з QTV”.
- Спеціаліст з реклами – допомагає дізнаватися новим глядачам про наш канал.
- Дизайнер – робить обкладинки.
- Два скромних організатори цього стартапу, які роблять все інше для розвитку проекту.
Розкажіть більше про себе, чим ви займаєтесь в житті, які до цього були проекти на ютубі?
Кожен учасник проекту має свої інтереси, вподобання, та основну роботу. Але ми плануємо, що наш стартап скоро стане основною діяльністю для всіх.
Щодо проектів на YouTube, то у декого з нашої команди це перший досвід, дехто вже мав справу з цією платформою. Частина нашої команди, котра відповідає за відеопродакшн, останні 5 років створювала контент для великих англомовних YouTube-каналів різної тематики. Це були канали на 5-10 мільйонів підписників, де вимоги до відеороликів були найвищі.
Робота на українську аудиторію — це новий цікавий виклик для нас. Ми намагаємось використовувати весь здобутий досвід для того, щоб створювати конкурентний продукт.
Ваш проект має за мету монетизацію? Це бізнес-історія, чи лише хоббі?
Як казав класик: “Ідеальна робота – це хоббі, яке приносить гроші!” Починалось все звичайно, як хоббі, але зараз ми розуміємо що проект повинен приносити дохід, якщо ми хочемо, щоб він розвивався і всі учасники цього стартапу залишилися в складі. За якісним контентом завжди тягнуться і витрати. Монетизація — це один зі способів отримання доходу, і на сьогодні Good Game Gentelmen вже отримав монету, правда кошти від монетизації поки мізерні, тому також сподіваємось знайти рекламодавців. Ну і звісно, розраховуємо на донати від наших глядачів, одразу після донатів на ЗСУ.
До запуску каналу ви грали в ігри, можливо займалися кіберспортом?
В дитинстві ми всі грали в проєкти, які в майбутньому стали кіберспортивними дисциплінами. Хтось грав в CS, хтось в Warcraft 3, інші ж почали свій шлях вже з Dota 2 та StarCraft 2. Частина команди тільки почала знайомитись з кіберспортом, але наші автори вже мають значний досвід. Наш шеф-редактор слідкує за всіма трендами і обирає найкращі історії, які ми з нашою командою екранізуємо.
Хто ваш улюблений персонаж в кіберспорті?
В основному, це люди з CS. Ceh9, markeloff, NiKo.
Які кіберспортивні теми найбільш популярні з вашого досвіду?
CS та Dota поза конкуренцією. Але ми не плануємо обмежуватись лише цим. У нас вже є ролики про Valorant, League of Legends, FIFA. У 2023 році плануємо розширити список дисциплін. Кіберспорт не стоїть на одному місті і ми також.
Ваші відео дивляться тільки українці, чи є і глядачі з інших країн?
В основному це українська аудиторія, невеликий відсоток з Польщі, Німеччини, Чехії, але думаю то наші люди, які тимчасово там.
Як 24 лютого вплинуло на ваше життя і творчість?
Дізналися, що таке руzzький мір. По іншому стали ставитися до часу, бо його необхідно використовувати, як дорогоцінний ресурс, адже він не відновлюється…не варто відкладати на завтра те, що хочеться зробити сьогодні, адже завтра може не настати через ракетні обстріли.
Як ви відноситесь до того, що українці все ще грають в російських командах, а росіяни грають в українських?
Ми, як українське кіберспортивне ком’юніті, повинні вказувати на це як гравцям, так і командам. Говорити, що це не правильно і так не повинно бути. Кожен українець, що грає в російській команді, йде на угоду з совістю. Деякі з них з початку війни не були на Батьківщині і не розуміють біль тих, хто жив під ракетними обстрілами, окупацією, або чиї знайомі чи родичі загинули.
Щодо росіян – то питання, яка в них позиція, що вони роблять і кажуть, і важливо саме такий порядок: «роблять», «кажуть». Кожен повнолітній росіянин відповідальній за геноцид українського народу. Ми їм в голову залізти не можемо, але якщо вони не засуджують дії влади, військових і Z патріотів – можуть йти за руським кораблем.
Як ви вважаєте, чи зможе український ютуб і український кіберспорт зрештою стати самостійним і незалежним від впливу російської мови та росіян? Яким ви бачите кіберспорт України після закінчення війни?
Думаю, що саме зараз настав той час, коли є все для того, щоб український YouTube почав розквітати та ставав самостійним. Правда, тут багато залежить і від глядача, чи буде він дивитися український контент? Чи буде допомагати розвивати контент? Чи буде ставити лайки, писати коментарі, шерити його у своїх соцмережах?
Український ютуб нарешті отримав лояльну аудиторію, на все потрібен час, але ми впевнені, що вже в найближчому майбутньому буде справжній розквіт українськомовного контенту.
Ми з 24 лютого перестали споживати будь-який російський контент, як і багато українців. З часом ситуація буде лише покращуватись.
З кіберспортом ситуація схожа – якщо ми будемо підтримувати українські команди, то років через 5-10 індустрія зміниться радикально.
Чи є у вас мрія, здійснення якої ви дуже чекаєте?
Спільна мрія і ціль команди вирости в найбільший україномовний канал про кіберспорт. Щоб в українців при слові кіберспорт після s1mple та NAVI були ми.
Останній ролик, що вийшов: