Мой кабинет

Для активации аккаунта, перейдите по ссылке, отправленной на Ваш электронный адрес

При изменении почты на Ваш текущий адрес будет отправлено письмо для подтверждения изменения.
Новый адрес не будет активирован до подтверждения со старого адреса.
Выйти

Мы продолжаем нашу серию статей на украинском языке «Вривайся в кіберспорт». На этот раз в гостях у бессменного ведущего Романа Козинского (его киберспортивный проект в телеграм можно найти тут)  Head of PR and Сommunications WePlay! Esports — Олена Дальська-Латошевіч  

Автор: 

image_2019-10-22_15-23-14

 Альоно привіт! Отже Ви – Head of PR компанії WePlay! Esports. Перш за все, скажіть, що собою являє ця посада і яка у Вас сфера відповідальності?

Роман, привіт! Якщо вдаватися в деталі, то моя посада звучить як Head of PR & Communications, відповідно це означає, що я займаюсь у WePlay! Esports і піаром, і комунікаціями. Моє завдання — підвищувати репутаційний капітал бренду WePlay! Esports. Я відповідаю за розвиток наших відносин з пресою і стейкхолдерами і керую прес-офісом компанії. Плюс в мої обов’язки входять стратегічні комунікації включаючи антикризовий PR. Нещодавно до моєї команди приєднався фахівець з внутрішніх комунікацій, отже з’явився додатковий ресурс для роботи над поліпшенням комунікацій усередині компанії, розвитком HR-бренду і стратегічної роботи з нашими spokespersons (речниками), зокрема талантів. У найближчих планах: друга хвиля анонсування WePlay! Bukovel 2020 і початок прес-акредитації на Forge of Masters. WePlay! League.

У чому полягає основна специфіка Вашої роботи?

Якщо дуже коротко, то близько 60% мого робочого часу я приділяю B2B-комунікаціям, 20% — репутаційному менеджменту, 10% — оцінці ефективності роботи PR-команди і ще 10% — people-менеджменту.

Кіберспорт – не те, з чого Ви починали ваш шлях, чи не так? Поділіться, якщо не секрет – яким чином Ви потрапили до цієї незвичної, на перший погляд, індустрії? І як проходила Ваша «акліматизація»?

Мій професійний шлях почався дев’ятнадцять років тому — я працювала у відділі маркетингу на телеканалі 1+1: в той час кіберспорт, як і я, був дуже юним ☺. Це був час, коли тільки відкривалися комп’ютерні клуби, де ми пропадали вечорами, спостерігаючи, як симпатичні нам тоді хлопці грали в Quake. Потрапила я в кіберспорт дуже просто — трохи менше року тому наш директор відділу маркетингу Марина Фролова запропонувала мені приєднатися до команди WePlay! та очолити PR-департамент. Я погодилася. З Мариною ми зустрічались раніше, коли вона працювала в компанії Nemiroff, а я створювала PR-проекти для Lexus під час своєї роботи в агенції маркетингових комунікацій SAME & Friends. Про прийняте рішення я жодного разу не пошкодувала.

Моя «акліматизація» проходила інтенсивно, адже я приступила до роботи в розпал нашого турніру WePlay! Dota 2 Winter Madness. Це зараз у мене в команді четверо працівників, а на той момент я була одна, і компанія ще не особливо була готова до тієї публічної уваги, яку вже тоді було зосереджено навколо WePlay! У нас не було ні прес-служби, ні медіабази, ні чіткого розуміння, хто наші стейкхолдери, а працювати вже було потрібно. По суті, мені довелося побудувати PR-службу з нуля в малознайомій мені тоді індустрії за рекордно короткий час — це було справжнім викликом для мене 🙂

Що, на Вашу думку, відрізняє кіберспорт від типових бізнес-напрямків діяльності? А що навпаки – схожого?

Роман, відповідь частково міститься в твоєму питанні. Кіберспорт, як на мене, ніяк не може визначитися, чи він до розумних, або до красивих 🙂 Він хоче мати справу з великими грошима і бути джерелом цих грошей (щоправда у нього є всі підстави цього хотіти), але при цьому прагне залишатися незалежним і неохоче дотримується правил великого бізнесу. Це проявляється в складнощах з плануванням і оцінкою ризиків, у небажанні будувати відносини з партнерами в юридичному полі і нести за них відповідальність. У кіберспорті дуже багато «я», та коли йдеться про бізнес, акценти зсуваються і з’являється «ми»: компанія, команда, колектив, спільна справа і спільні цілі. Насправді саме бізнес дає кіберспорту додатковий розвиток: створюються команди, проводяться турніри, ведуться стріми, виникають унікальні колаборації і народжуються зірки.

Окей, усім спеціалістам, які вже давно працюють у своїх сферах добре відомо, що є певні червоні лінії, якщо можна їх так назвати – певний перелік писаних та не писаних правил бізнес-етикету, за які переступати в жодному випадку не можна. Якщо Ви переступаєте – Вас можна назвати «брудним» гравцем на ринку, або ж з Вами просто не будуть співпрацювати. Отже нас цікавить таке питання – чи є в кіберспорті між організаціями\студіями\клубами\турнірними операторами такі «червоні лінії»?

Відповім коротко: жодні умовні червоні, сині або фіолетові лінії не замінять чітких і прозорих правил, які були б доступні і зрозумілі всім учасникам індустрії і за якими можна було б працювати. 

Перейдемо ближче до питання «як потрапити в кіберспорт». Ви знаєте, я це питання задавав усім гостям нашої рубрики, і в жодного з них не було чіткої відповіді, в якій вони зазначили послідовність дій, які потрібно виконати на шляху в кіберспорт. А от чи маєте Ви план, який можна порадити спеціалістам-початківцям?

Перш ніж прийняти рішення працювати в кіберспорті, дайте собі відповідь на запитання: «а що я вмію і що особисто я можу дати кіберспорту?».

У кіберспорті, крім гравців і коментаторів, так само як і в будь-який іншiй індустрії, працюють люди абсолютно різних професій: юристи, маркетологи, фінансисти, програмісти, оператори, фотографи, журналісти, сммщики, піарники врешті-решт! Здобудьте спеціальність, розвивайтеся не лише в області кіберспорту, вдосконалюйте свої навички в якійсь певній професії, наприклад, в журналістиці, навчайтеся у кращих в цій галузі та принесіть ці знання в кіберспорт. Аби працювати в кіберспорті, треба вже щось вміти робити, і бажано добре вміти, а щоб досягти успіху, потрібно це робити краще за інших.

А якщо говорити конкретно про посаду у Вашому відділі, чи інших відділах з PR інших кіберспортивних структур: які вимоги існують до спеціаліста?

На турнірі ESL в Кельні ми саме обговорювали c Крістофером Флато (Head of PR в ESL) специфіку піару в кіберспорті. Ми зійшлися на тому, що головним критерієм для вибору піарника в команду є перш за все його професіоналізм і знання своєї справи, а вже потім все інше.

З досвіду формування команди скажу: ймовірність знайти на ринку відмінного фахівця, який до того ж добре знався на кіберспорті, — невисока. Тому залежно від завдань, які людина матиме виконувати, я роблю вибір або на користь «ендеміка», якому потім допомагаю розвиватися в піарі, або на користь професійного піарника, якого ми потім інтенсивно «навертаємо» до кіберспорту. ☺ 

Ну і найсолодше для наших читачів – яка середня зарплата PR-менеджера в нашій індустрії?

Не дуже орієнтуюся, які зарплати піарників у кіберспорті, правда: думаю, все залежить від компанії, рівня компетентності співробітника і завдань, які він виконує. Якщо говорити про Україну, то, мабуть, рівень зарплат у нас такий, як у піарників IT-компаній.

І наостанок – що можете побажати нашим читачам?

Хочу побажати, щоб читачі допомагали розвивати твій канал. Говорити про кіберспорт українською мовою і говорити про український кіберспорт — це неабияка місія, Україна справді займає важливе місце в розвитку кіберспорту в світі, і те, що ти робиш із такою любов’ю до кіберспорту, заслуговує найщирішої підтримки.

Материалы по теме

Студии WePlay! и BTS забанили стримера за трансляцию игр Pushka League

0

Турнирные организаторы WePlay! и BTS забанили стримера ColdFox. Причиной послужило то, что бразильский стример вел трансляцию игр WePlay! Pushka League Season 1. Игрок сообщил об этом на Reddit и написал, что соблюдал все правила трансляций Dota 2: не использовал камеру турнирного организатора, не комментировал происходящее, не использовал официальную графику и не зарабатывал на этом. ЧИТАЙТЕ

И снова 322 — Вилат обвинил игроков в подставном матче

Очередной скандал с подставными матчами разразился на отечественной просцене. Во втором дивизионе Pushka League вызвал подозрение матч Cyber Legacy против Cyber Traktor.  Сразу у нескольких БК были замечены аномальные ставки на матч, а сама игра изобилует множеством подозрительных моментов. Организаторы турнира WePlay! отстранили команду от игр и начали собственное расследование. В свою очередь и сама

WePlay! Got Talent — самая креативная студия ищет новые таланты

Компания WePlay! объявила о запуске нового проекта по поиску талантов в CS:GO и Dota2.  Почти любой желающий может принять участие в конкурсе и стать звездой эфира! Есть минимальные требования: На место аналитика Dota2 — минимум 5000 MMR. На место комментатора Dota2 — минимум 1 000 часов игры. На место ведущего Dota2 минимум 1 000 часов

Pushka League. Все таланты в том числе трансляции на украинском языке

0

C 20 апреля стартует крупный турнир по Dota 2 от WePlay! По понятным причинам весь турнир пройдет онлайн. В турнире будут принимать участие сильнейшие команды планеты в том числе триумфаторы последнего крупного турнира команда Virtus.pro WePlay! объявили список всех талантов, которые будут освещать турнир. Круто, что в этот раз будет не только русско и англоязычные