Мой кабинет

Для активации аккаунта, перейдите по ссылке, отправленной на Ваш электронный адрес

При изменении почты на Ваш текущий адрес будет отправлено письмо для подтверждения изменения.
Новый адрес не будет активирован до подтверждения со старого адреса.
Выйти

У цій статті викладена вся відома інформація про помилку обсервера у CS:GO у варіанті від третьої особи, яка додала новий рівень складності до розслідування ESIC так званого тренерського багу, за який у 2020 році було покарано багатьох відомих тренерів.

29 березня Річард Льюїс написав, що «аж 52» тренери CS:GO заткнуться з санкціями, оскільки Комісія з доброчесності в кіберспорті (ESIC) завершила два розслідування, пов’язані з історичним використанням помилки обсервера (тренерського багу) на змаганнях.

У статті пояснювалося, що однією з причин затримки розслідування було виялення інших версій тренерського багу, які з’явилася у серпні 2020 року.

На додаток до першої, більш поширеної версії помилки, яку Міхал Словінський (адміністратор турніру, який відіграв центральну роль у розкритті скандалу з багами у 2020 році) назвав «статичним переглядом», ESIC досліджує дві інші версії: баг вільного перегляду, та баг перегляду від третьої особи.

Останній варіант особливо важливий, оскільки торкнувся десятків тренерів, у тому числі деяких відомих імен, які поки не розкриваються. 

Як виникає помилка перегляду від третьої особи?

Помилка обсервера від третьої особи виникає при повторному підключенні до ігрового сервера під час онлайн-матчу.

Замість того, щоб дивитися на гру з точки зору гравця, помилка призводила до того, що тренери бачили своїх гравців від третьої особи протягом одного раунду. Коли раунд закінчувався, все поверталося на круги своя.

Переваги цієї версії багу менші, ніж у статичних і вільних багів. Але при перегляді від третьої особи тренер все одно може передавати інформацію, отриману шляхом переміщення камери, яка буде за межами поля зору гравця, допомагаючи їм, наприклад, заглядати за певні кути на картах.

Скільки тренерів стикалися з цією помилкою?

За версією порталу Dexerto в період з 2017 по 2020 роки з цією версією помилки зіткнулися понад 40 тренерів. Зараз усі випадки розслідує ESIC.

Ця версія помилки виникла лише на серверах, розміщених у Gamers Club, одному з найпопулярніших постачальників ігрових серверів у Південній Америці, та на FACEIT, особливо популярному у Європі.

Жодна з компаній не змогла надати пояснення появі багу. Представник FACEIT сказав, що тренери ніколи не повідомляли про цей баг. Якби адміністраторів турніру повідомили про будь-які порушення, вони б діяли негайно.

Портал Дексерто повідомляє, що ряд випадків було виявлено на Esports Championship Series (ECS), нині не існуючій лізі, яку FACEIT проводив у період з 2016 по 2019 рік і в якій були представлені одні з найкращих команд CS:GO в Європі та Північній Америці.

ECS існувала вісім сезонів, перш ніж FACEIT припинив роботу над проєктом і перемикнутися на Flashpoint.

Gamers Club заявили, що всі випадки використання багів, які вони виявили на своїх серверах, були покарані в жовтні 2020 року, коли вони забанили десять тренерів на період від одного до п’яти місяців за використання помилки обсервера (незалежно від версії) в умовах змагань.

Як ця помилка вплинула на розслідування ESIC?

Ця версія обсервингу від третьої особи створила нові проблеми для ESIC, який у вересні 2020 року розпочав розслідування історичного використання помилки обсервера (тренерського багу).

У першій хвилі дискваліфікацій потрапили 37 тренерів, усі вони використовували статичну версію багу. Двох тренерів, Сергія «lmbt» Бежанова та Антона «ToH1o» Георгієва, пізніше звільнили після апеляцій (Бежанов під час виникнення помилки був на трансляції Maincast).

Остаточна частина висновків мала бути оприлюднена до кінця 2020 року, але «непередбачені складнощі» не дозволили ESIC завершити розслідування вчасно. Останній запис про розслідування в реєстрі ESIC від 20 серпня 2021 року згадує, що друга частина справ включає «дуже короткі випадки запуску помилки тренера».

Регуляційний орган кіберспорту зазначив, що після звернення тренерів йому довелося переглянути як другу партію справ, так і матрицю санкцій. Він додав, що працює з Valve, щоб «спробувати прийти до покарання, справедливого для всіх сторін».

Труднощі у визначенні того, скільки інформації було отримано в кожному випадку багу від третьої особи, лише додали складності розслідуванню ESIC.

У деяких випадках, видно, що камера рухається чітко; в інших ледве спостерігається рух, який би свідчив про те, що тренер намагався отримати інформацію.

Портал Дексерто зв’язався з трьома зоряними тренерами, які зіткнулися з помилкою на професійному турнірі. Усі висловили здивування, коли їм показали кадри, і сказали, що не пам’ятають, що коли-небудь стикалися з помилкою. Вони також визнали, що стурбовані можливістю бану від ESIC, не маючи можливості захистити себе.

Як давно відома проблема?

Хоча донедавна спільнота CS:GO загалом не звертала уваги на існування багу обсервера від третьої особи, у Бразилії це було дуже поширене явище ще у 2020 році.

Джерела повідомили Dexerto, що південноамериканські команди добре знають, що на серверах Gamers Club відбуваються всілякі помилки для обсерверів.

Бразильський тренер Бруно bruno Оно навіть опублікував у вересні 2020 року скріншоти розмови з адміном Gamers Club, в якому він повідомив, що тренери постійно стикалися з помилками в матчах та офіційних іграх. «Неможливо грати в такі турніри«, — написав він.

Бруно, який зараз тренує бразильську команду paiN Gaming, вже отримав 10-місячну заборону на участь у всіх подіях-учасниках ESIC через використання так званого тренерського багу. Він є одним із семи тренерів, яким назавжди заборонено брати участь у заходах Valve.

bruno на фото зліва

І майже через два роки після бану він ризикує отримати ще одну заборону від ESIC, оскільки він також неодноразово стикався з помилкою обсерверу від третьої особи.

Той факт, що баг обсерверу від третьої особи був обмежений серверами FACEIT і Gamers Club, безсумнівно, викликає питання про те, скільки відповідальності мають нести тренери в цьому випадку.

Чи повинні вони отримати штрафи за баг, який міг виникати за вини саме ігрового сервера, тривав лише один раунд, давав дуже обмежену перевагу та був викликаний чимось таким нешкідливим і простим, як повторне підключення в середині матчу?

Усе це важливі питання, які показують, наскільки складним і тонким стало дослідження історичного використання багу обсервера, так званого тренерського багу.

Річард Льюїс написав, що кілька сторін за межами ESIC наголошували на вирішенні питання перед PGL Major Antwerp, який почнеться 9 травня.

Зараз це видається досить нереалістичною ціллю, оскільки минуло понад два тижні, а ситуація, здається, не наближається до вирішення.
Скоріше за все покарання перенесуть на час після закінчення турнірів RMR та мейджору, щоб не викликати прямо перед мейджором нового потужного скандалу.

Раніше ми викладали приклади відео так званого тренерського багу або багу обсервера, через який у 2020 році було забанено багатьох тренерів. Цей скандал став самим потужним за всю історію існування Counter-Strike.


Коментар Gameinside: З великою ймовірністю Valve давно знали про баг обсервера і просто закривали на нього очі. На нашу думку, заборона тренерів у офіційних матчах, яка у свій час зламала стратегію багатьох команд у тому числі й NAVI, могла бути пов’язана саме з виявленням Valve багу, яким міг користуватися тренер. 

Розробник гри не зміг швидко виправити баг і просто заборонив тренерів на турнірах, не розкривши офіційної причини через небажання завдавати удару власній репутації. Опосередковано про це свідчить і те, що деякі гравці казали, що сповіщали Valve про баг ще за 2 роки до початку скандалу, але баг так і не було пофікшено.

Вищесказане — це лише наші припущення, але те, як несподівано і безпідставно було заборонено координацію тренерів у офіційних матчах, наводить на думку, що наша теорія може мати сенс. 

Материалы по теме

Російський суд засудив автора читів до Word of Tanks на на тривалий термін попри відмову Wargaming від звинувачень

В Росії вперше в історії посадили у тюрму за скоєння кіберзлочину в ігровій індустрії. Андрій Колмаков отримав реальний термін ув’язнення строком на два роки шість місяців за створення читів для ігор Word of Tanks та Word of Warships.

Підраховано скільки коштуватимуть всі скіни у VALORANT

Ентузіасти порахували у скільки обійдеться купівля всіх без виключення скінів у Valorant, випущених на цей час через два роки з моменту виходу гри. Звісно, у Valorant, як і в інших кіберспортивних іграх скіни жодним чином не впливають на потужність зброї, вони є лише косметикою гри.

Diablo Immortal заробляє для Blizzard майже 2 мільйони доларів на добу. Гра стала найяскравішим прикладом лудоманії у мобільних іграх

Згідно зі звітом Blizzard нова гра Diablo Immortal лише за місяць з моменту запуску заробила для компанії 49 мільйонів доларів США. Дана сума не враховує комісії цифрових майданчиків та податки, з їх врахуванням цифра була б ще більш вражаючою.

Як дивитися IEM Cologne 2022: трансляція, розклад, команди та цікаві факти

Починається IEM Cologne 2022 — одна з найцікавіших подій року у CS:GO. Пропонуємо нашим читачам разом спостерігати за цим надзвичайно цікавим турніром, який завершує перше півріччя у змагальному CS:GO найвищого рівня.