Мой кабинет

Для активации аккаунта, перейдите по ссылке, отправленной на Ваш электронный адрес

При изменении почты на Ваш текущий адрес будет отправлено письмо для подтверждения изменения.
Новый адрес не будет активирован до подтверждения со старого адреса.
Выйти

Автор: 

Сьогодні гостем нашої рубрики стане представник старшого покоління — Андрій Xeo Яценко! Поговоримо про те, як потрапити на роботу в так званий “бекграунд” кіберспорту, і наскільки це цікаво.

IMG_2431

Отже привіт! Перейдемо одразу до справи. Для того, щоб привабити читачів розкажи, будь ласка, яка середня зарплата в кіберспорті? І чи є саме зарплата основним фактором, який приваблює працювати в кіберспорті?

Я так розумію, що справа йде про зарплати в Україні та серед працівників кіберспортивної сфери, не гравців. Не думаю, що є таке поняття, як “середня зарплата в кіберспорті”, але залежно від кваліфікації та компанії, я б оцінив середину десь у 400-1200$. Звісно, на керівних позиціях та у старших спеціалістів зарплата більше. Хочу зауважити, що більшість вакансій зосереджена у Києві, а їх кількість досить обмежена, тому я б не сказав, що зарплата є основним фактором, який приваблює працювати в кіберспорті. 

 Зараз ти є співзасновником маркетингового агентства Sidequest.gg, а раніше працював і в NAVI, і був проект-менеджером ESL. Який спектр професій задіяно в роботі вищеперелічених агенств?

Na`Vi — це кіберспортивна команда, що складається з гравців, менеджерів, тренерів, керівників з одного боку, а з іншого — це повноцінне маркетинг-агентство повного циклу. Тобто тут є і маркетологи, акаунт і SMM менеджери, редактори, дизайнери, відеографи, ведучі-інтерв’юери і т.д.

Щодо ESL, то це насамперед турнірний організатор. Це означає, що тут задіяно багато керівників проектів, івент-менеджерів, акаунтів, сейлз-менеджерів, IT-спеціалістів, логістів, юристів, теле/аудіо-інженерів, 3D дизайнерів, фахівців з планування та спорудження сценічних конструкцій, режисерів та продюсерів. В ESL також є свій маркетинг відділ, бізнес-девелопмент, YouTube партнерка та багато iнших департаментів, тому перелік професій майже невичерпний.

Sidequest — це невеличке креативне агентство, тут немає такого переліку професій, як у вищезазначених компаній, то ж наші менеджери проектів виконують одразу декілька різних функцій, в залежності від клієнта та необхідних задач.

 Який потрібно мати стаж роботи для того, щоб влаштуватись у відому кіберспортивну організацію? І чи завжди саме стаж роботи впливає на прийом? Які взагалі ключові фактори по відбору персоналу?

В першу чергу впливають професійні навички та вміння. Навіть якщо в тебе немає великого стажу в кіберспорті, але ти гарний спеціаліст та тобі подобається індустрія і ти швидко вчишся, то в тебе є всі шанси отримати роботу в цих компаніях. Але, звісно, якщо ти до цього працював у інших кіберспортивних компаніях, у тебе є портфоліо та позитивні відгуки — то твої шанси та умови працевлаштування зростають. Думаю, що ключовими факторами є, по-перше, експертиза у своїй галузі (маркетинг, проджект-менеджмент, IT, юриспруденція, і т.п.), а по-друге — стресостійкість та вміння дуже швидко вчитися. Також неодмінно стануть у нагоді професійні рекомендації. У ESL я прийшов завдяки рекомендації Олександра Кохановського (засновник Na`Vi), а я сам радив багатьох інших людей, котрі зараз працюють у різних кіберспортивних компаніях в Україні та закордоном.

 Я за професією економіст. Дуже добре розбираюсь в професії, маю стаж роботи та в цілому маю голову на плечах, але завжди мріяв про роботу в кіберспотивній індустрії. Як мені себе тут реалізувати і чи є можливість реалізуватись в кіберспорті іншим ендемічним професіям, таким як юристи, бухгалтери, і т.п.?

Так, звісно. Зараз дуже багато кіберспортивних компаній набирають як раз “класичних” фахівців, які добре розуміються у своїй сфері та можуть налагодити правильні робочі процеси. Куди легше навчити спеціаліста специфіки кіберспорту, аніж ентузіаста-геймера зробити першокласним експертом. А якщо спеціаліст уже “в темі” і має якийсь досвід та розуміння індустрії — то це стане величезним плюсом в роботі.

 Мабуть, найбільше поняття, яке пов’язано зі словом “кадри” — це плинність кадрів. Можеш назвати хоча би приблизно наскільки довго затримуються люди на посаді?

Це все залежить від кадрової політики компанії та стратегії у цілому. Чим більша компанія — тим менше у неї коефіцієнт плинності кадрів. Взагалі багато компаній все частіше практикують підписання контракту строком від 1 року з подальшим продовженням.

 Які взагалі бачиш перспективи розвитку ринку праці в кіберспорті?

Буде приходити все більше спеціалістів із “класичних” сфер, операційні процеси компаній будуть все більше оптимізовані, індустрія у цілому стане більш професійною з меншою кількістю аматорів.

 Як вважаєш, ким важче працювати — коментатором\аналітиком чи бухгалтером\маркетологом?

Думаю, що у всіх вищезгаданих професіях є ті чи інші складнощі. Також дуже залежить від людини та талантів. Звісно, у нас є приклади відомих аналітиків/економістів, але це більш окремі випадки. У когось виходить краще щось одне, а хтось талановитий настільки, щоб опанувати одразу декілька різних професій.

 Скільки людей налічує штат кіберспортивної організації чи агенства в середньому? 

В залежності від розміру організації чи агентства це може бути від 5-6 людей до декількох десятків. 

Наскільки важливіше працювати та при цьому фізично знаходитись в компанії, ніж працювати віддалено? Знаю, що ви і самі починали свій шлях в NaVi саме з роботи “на удальонці”. Тому які плюси та мінуси роботи з дому, та яким категоріям працівників це може підійти?

Я працював віддалено у Natus Vincere трохи менше року, після чого більше 4 років працював у офісі. Якщо говорити про себе, то робота в офісі більш продуктивніша тим, що деякі питання ти можеш вирішити за лічені хвилини. Також неможливо не переоцінити особисте спілкування та загальні збори, на яких є можливість ефективно обговорити ті чи інші теми. Але я ніколи не відкидаю того факту, що в мене ще є багатий досвід роботи “на удальонці”, так що я зможу ефективно працювати у будь якому форматі.  

Ну і наостанок — який твій власний секрет успіху, і що саме ти можеш порадити для того, щоб знайти роботу в кіберспорті?

Незалежно від сфери діяльності, можу порадити постійно удосконалювати свої професійні та особисті навички, слідкувати за трендами індустрії та кращими кейсами, вчитися новому, спілкуватися та особисто знайомитися з експертами.

Перший матерiал проекту: Вривайся в кіберспорт. Ярослав «Tekcac» Петрушин
Власний телеграм канал автора: «Джагернаут в шароварах»

Материалы по теме

Вривайся в кіберспорт. Ярослав «Tekcac» Петрушин

Автор: Роман Козинський Привіт усім! Я автор каналу «Джагернаут в шароварах» і я презентую ексклюзивну рубрику спільно з GameInside.ua — «Вривайся в кіберспорт». Ціль рубрики — показати, що шлях до кіберспорту може бути різноманітним та неординарним. Адже кіберспорт являє собою це не лише гравців та тренерів — це і коментатори, аналітики, увесь медіастафф, PR-менеджери організації, дизайнери,

Андрей Xeo Яценко – другая сторона киберспорта

         Сегодня гостем нашего портала будет человек, который внес свою лепту в киберспорт. Это не игрок и не комментатор, поэтому поприветствуйте Андрея Xeo Яценко — ex-Senior Project Manager в ESL, Head of Video Production в Na`Vi и сооснователя нового украинского агентства Sidequest.gg. Этот человек интересен тем, что он является неотъемлемой составляющей другой