Кіберспортивна компанія та організатор турнірів ESL FACEIT Group оголосила про багаторічну угоду з Esports World Cup, кіберспортивним мультитурніром серед клубів, який організує Esports World Cup Foundation.
І ESL FACEIT Group і Esports World Cup Foundation фактично належать одному власнику – Фонду державних інвестицій Саудівської Аравії, який контролюється королівською сім’єю Саудівської Аравії.
Укладена угода насправді є номінальною, бо і цьогорічний Esports World Cup, який саме зараз проходить в Ріяді, також організує ESL FACEIT Group.
Нагадаємо, що на EWC 2024 розігрується найбільший в історії кіберспорту призовий фонд в 60 мільйонів доларів, що робить цей турнір абсолютно унікальним і таким, що диктує клубам волю відкривати нові склади у нових дисциплінах.
Угода, укладена між ESL FACEIT Group і Esports World Cup Foundation, офіційно створює мегамонстра у світі кіберспорту, який не лише проводить найбільші кіберспортивні ліги світу з CS2 та Dota2, а й контролює найпрестижніший і, ймовірно, найбільший за охопленнями мультитурнір, що нараховує 20 дисциплін серед яких і такі, як League of Legends, які раніше контролювалися виключно розробником гри.
Враховуючи те, що організацією першої кіберспортивної Оліпміали також буде займатися Саудівська Аравія, стає зрозумілим, що проводити її технічно також буде ESL. Тобто Саудівська Аравія через ESL буде контролювати більшість найпрестижніших турнірів в CS2 і Dota2, ймовірно буде контролювати кіберспортивну Олімпіаду, контролюватиме всі ключові дисципліни кіберспорту через залежні від клубної програми Саудівської Аравії клуби куди входять десятки провідних клубів світу і, зрештою, контролюватиме всі ці клуби, які отримуватимуть стипендії з Ріяду і залежатимуть від виступів на турнірах, які проводять ESL.
Таким чином ESL FACEIT Group майже повністю монополізують ринок кіберспорту. Звісно, власниками прав на ігри залишаються їх розробники, проте хто ж з них не захоче, щоб його гра була однією з дисциплін Чемпіонату світу з призовими в 60 мільйонів? І тим більше хто ж з розробників не захоче, щоб його гра була частиною Олімпіади з кіберспорту?
Вплив Саудівської Аравії через ESL на клуби взагалі має ультимативний характер, бо розробники ігор найбільше зацікавленні у співпраці з популярними кіберспортивними клубами, щоб отримати їх аудиторію, а ці клуби тепер міцно сидять на гачку у ESL і королівської сім’ї Саудівської Аравії.